Ahad, Ogos 02, 2009

Punca Bukan Melayu Tidak Sertai Demonstrasi 1 Ogos

Setelah dibuat soal selidik, dapatlah diketahui beberapa punca kaum Cina dan India enggan untuk menyertai perhimpunan anti ISA seperti yang dibuat oleh orang-orang Melayu tunggangan dalam Pakatan Rakyat.

1. Alasan utama ialah, mereka mempunyai kerja, tanggungjawab dan peranan masing-masing dalam usaha mengaut keuntungan dan perniagaan dan pada pendapat mereka, biarlah Melayu-Melayu yang menganggur, tiada komitmen dalam hidup dan sanggup menjadi kuda tunggangan mereka ini, terus membuang masa yang berharga untuk bertempur dengan pasukan keselamatan.

2. Menentang ISA bererti menyembelih leher mereka sendiri. Ini kerana, tanpa ISA akan wujud ekstremis Melayu pro-asimilasi yang mahukan kekayaan dimiliknegarakan dan kekayaan Cina dan India ini akan ditarik balik jika enggan mnghapuskan sistem vernakular dinegara ini. Tanpa ISA, mereka akan lebih rugi dan keuntungan yang mereka dapat tidak seberapa.

3. Mereka menganggap kerajaan Malaysia pimpinan UMNO adalah kerajaan Melayu. Manakala Pakatan Rakyat adalah kesatuan sekular yang meletakkan mereka lebih tinggi dari orang Melayu. Atas perkara ini, orang Melayu dijadikan tentera-tentera jalanan mereka untuk menentang kerajaan Melayu. Apakah mereka ini tentera fisabilillah? Tidak. Ini tentera pi-kat-kafir-lah.

4. Mereka akan bergembira apabila melihat orang Islam di negara ini tidak faham strategi keagamaan dan akan menggunakan nama Allah dijalan-jalanraya untuk kegunaan tentera pi-kat-kafirlah. Jadi laungan takbir bagi mereka berjaya direndah-rendahkan.

5. Lantaran itu, mereka dapat menunjukkan kepada negara bahawa orang Islam boleh bersembahyang dijalanraya. Jadi mereka tidak ada sebab untuk menambah bilangan masjid-masjid dan surau-surau di negara ini kerana bagi mereka, hanya orang Cina dan India yang memerlukan rumah-rumah ibadat untuk bersembahyang.


Kerugian besar sebenarnya jatuh kepada orang Melayu. Jumlah orang Melayu yang bodoh seperti ini tidak ramai. Tetapi jika kesemua mereka berkumpul, ia memang menjadi punca orang Melayu Islam dipandang rendah pada mata mereka.


Bukankah lebih baik mereka ini berkumpul di Shah Alam dan mendesak rakan seperjuangan di dunia mereka, Ronnie Liu, supaya tidak memandai-mandai mentakrifkan beer sebagai minuman ringan.

12 ulasan:

Ezad berkata...

yang pasti, melayu hanya balaci.

orang lain sibuk2 bekerja untuk meningkatkan taraf hidup. melayu pulak sibuk melalak tengah jalan.

yang melalak tu entah faham entah tidak makna I.S.A tu..

kesian..

ramai lagi waris pak kaduk rupanya.

AnakPas berkata...

Apa kandungan akta ISA tu mereka tak tahu sebenonya..hanya jadi barua segelintir ahli politik hipokrit..

Tanpa Nama berkata...

jadi kambing lagi bagus mereka ni. Cuba bayangkan kalau kambing sebanyak itu. Aku jadi taukenya kan bagus..............orang melayu yang bodoh, xbersyukur,bangang,bengong,bengapa...

Anak Lenggong berkata...

Begini lah bodoh dan bangang nya melayu PAS dan PKR yang sanggup membiarkan diri mereka diperbodohkan ..pemimpin mereka cuma muncul seketika jee..lepas tu dok gelak ketawa didalam bilik aircond di pejabat PAS..cuba penyokong ini fikir kembali..apa yang korang dapat dengan menyertai perhimpunan ini..adakah nasib korang dibela oleh pemimpin korang..!!! ataupun korang cuma dapat rasai pedih mata dan kena belantan fru..

Kepada pelajar ipta or ipts..yang ditahan tu ..sekarang korang terima lah sendiri akibat daripada penyertaan korang kat situ..berkemungkinan korang di tendang keluar daripada tempat belajar...jangan lah korang menyesal dan menyalahkan kerajaan pula sekira perkara ini terjadi...korang yang mulai dan tanggong lah akibat daripada kebodohan korang..

Pabila keadaan begini terjadi..kepada yang kena tahan dan bakal didakwa tu terima lah akibatnya..pemimpin korang dengan senang hati akan berkata"KAMITAK SURUH PUN DIAORANG MENYERTAI PERHIMPUNAN INI DAN KAMI DAH SURUH MEREKA MENYERTAINYA SECARA AMAN"

Tak Mahu Anak Cucu Kencing Atas Kubo . berkata...

Bodoh orang Melayu yang mengikuti demo itu, kemanalah akal fikiran mereka itu, teman pun sedih melihat terpekek......terlolong tak tentu hala. Melayu.......melayu.

abe MIE 'TERJAH' berkata...

http://pkrpasdap.blogspot.com

kita hudud sahaja perusuh.

Anak Lenggong berkata...

Kan aku dah cakap awal tadi..pabila penyokong nya ditangkap..akan keluarlah kenyataan daripada pemimpin mereka..tengok nie..:

Walaupun Gerakan Mansuhkan ISA (GMI) telah mengeluarkan panduan melarang juvana menyertai demonstrasi anti-ISA Sabtu lalu, gabungan NGO itu bagaimanapun tidak dapat menghalang mereka hadir ke tempat awam, kata Pengarusi GMI, Syed Ibrahim Syed Noh.

"Kita tidak boleh hendak halang mereka ke tempat awam. Mungkin ada yang ikut ibu bapa mereka untuk membeli-belah," kata ketika dihubungi Malaysiakini hari ini.


Beliau diminta mengulas tindakan penunjuk perasaan anti-ISA yang membawa anak-anak mereka bersama dalam demonstrasi besar kelmarin.

Dalam perhimpunan besar 20,000 orang itu, polis menahan 589 orang penunjuk perasaan termasuk 44 juvana di bawah umur 18 tahun.

Tanpa Nama berkata...

nak buat mcmana , org melayu PAS wala mcm lembu, blient followers.... ikut buta.

nik aziz suruh masuk lubang semua pakat ikut hj. hadi suruh makan taik semua ikut. limkitsiang suruh lawan sesama melayu semua ikut, wala, wala , wala....mcm lombu.

hj ronnie

Tanpa Nama berkata...

kalau ISA dihapuskan, mula2 aku kasi down.... semua kaum ahli keluarga lim kit siang dari setua2 sampai sekecik2 ......

tok_gajah berkata...

Sikap perkauman sangat penting demi mengekalkan kuasa politik melayu/Islam.

Sikap perkauman dikalangan kaum cina dan india sangat tebal dan kukuh, itu sebab mereka boleh hidup senang dan maju di mana2 sahaja di muka bumi ini.

Sikap perkauman cina boleh disama kan dengan bangsa yahudi.

Kaum cina sangat bijak 'menyamarkan' sikap perkauman mereka sehinggakan sukar bagi melayu yang bodoh mengesan nya.

Tanpa Nama berkata...

hanya melayu bodoh je yang buat keja cam ni...padan muka korang..apa korang dpt? cina & india ketawa melihat kebodohan melayu ini...tahniah kepada pengerusi GMI dan jawatankuasanya atas segala kebodohan yang telah ditunjukkan. hadiah RM 10 juta bakal dituntut dari anda oleh kesatuan peniaga melayu WPKL

IPOHMALAY berkata...

tidak datang kemusnahan ke atas sesuatu bangsa itu melainkan dari tangan mereka sendiri..

kalau berhimpun pertahankan melayu lain cerita.. ini berhimpun untuk mendedahkan melayu kepada ancaman oportunis ala makhluk perosak..