Friday, March 19, 2010

Karpal Singh Dan 'Moral'

Kita telah masak dengan politik Anwar dan kini kita tertengok pula politik Karpal Singh. Katanya kepada Ahli Parlimen Bayan Baru yang lebih kurang berbunyi " it is morally wrong to be Independents in the Dewan without the constituency endorsement".

Ini bermaksud "ADALAH SALAH DARI SEGI MORAL UNTUK MENJADI AHLI PARLIMEN BEBAS TANPA PERSETUJUAN PENGUNDI YANG DULU MENGUNDI MEREKA ATAS TIKET PKR".

Oh, Karpal mahu berkisah tentang moral. Tetapi adakah morally right atau adakah ianya molek dari segi moral untuk menjadi seorang wakil rakyat bagi seorang peguam yang diketahui hidupnya banyak membantu orang jahat, bersalah dan melakukan jenayah, demi wang ringgit?

Haha. Ini orang tua memalukan seluruh kaum Punjabi sehingga ke Punjab, India. Karpal Singh patut bertaubat dan diam.

4 comments:

TAAVEEKUN PERAK said...

hujan turun kambing lari,rimau mari lembu lari,tipu sana sini itulah dia benggali.

Anonymous said...

Saya sokong you bro, Karpal banyak lepaskan pengedar dadah dan pembunuh...

Anonymous said...

Ada satu lagi. Karpal Singh inilah antara manusia pertama selain Mat Sabu yang mendedahkan aktiviti luar tabii Anwar Ibrahim yang tidak bermoral. Jika Karpal mempunyai moral yang tinggi pasti dia tidak menjadi Peguam Bela kepada Anwar Ibrahim dalam aktiviti yang dia mula-mula dedahkan. Cakap tak serupa bikin.

Ipin said...

Makamah punya dalam selalu kasi pusing bikin org pening Parlimen punya dalam dikasi hantam UMNO punya org,dia cakap tender ikut pintu belakang tapi Anuar punya jam kasi tikam saiful punya belakang Kapar Sing jadi loyer orang main belakang itu sebab Karpal duduk kerusi roda takut kena Belakang pusing macam cerita Bengali sing