Friday, June 04, 2010

Tunjuk Perasaan Anti Israel Terbesar Lumpuhkan Kuala Lumpur


Ini merupakan gambar yang diambil sebentar tadi ketika perarakan menentang kekejaman Israel ke atas flotilla kemanusiaan 31 Mei lalu. Apabila perhimpunan ini disertai pembodoh-pembodoh dari PAS, maka isu politik negara pun turut mahu diheret ke dalam demonstrasi menghentam Israel.

Kadangkala, terasa juga ketengingan sekumpulan peserta majlis ini mereka apabila mereka menyertakan hentaman ke atas kerajaan Malaysia. Mereka tidak pula menyertakan hentaman ke atas Mesir yang menjadi punca Gaza menjadi penjara terbesar dunia apabila Mesir tunduk kepada arahan Israel agar menutup pintu sempadannya.

Ketengingan mereka lebih terserlah apabila tidak pula mereka menghentam Liga Arab yang membutakan mata atas isu ini setelah kalah Perang Arab-Israel tahun 60an.

Ketengingan dan ketololan mereka mereka serlahkan dengan mempamerkan kebencian mereka ke atas kerajaan yang memerintah Malaysia dengan menyertakan usul rasa mereka ini pada satu upacara membantah Israel yang dihadapkan ke Kedutaan Amerika.

Golongan ini, dalam berniaga lekas rugi, dalam berpolitik mudah ditipu, semuanya akibat pertimbangan yang sangat mentah, tidak kena cara dan ikut-ikutan semata-mata. Entah-entah, keluasan tanah Gaza pun mereka tak tahu.

18 comments:

abe MIE 'TERJAH' said...

Liwat
menipu
membodohkan orang
tidak berlaku adil

Yahdui+ Israel + Anwar Ibrahim

http://pkrpasdap.blogspot.com

Abu Idris said...

Wahai para pemimpin yang ada bala tentera dilaut, diudara, dan di darat

”Perangilah mereka [YAHUDI], nescaya Allah akan menyeksa mereka dengan (perantaraan) tangan kamu, dan Allah akan menghinakan mereka serta menolong kamu menewaskan mereka, dan Dia akan memuaskan hati orang-orang yang beriman”. [Surah At-Taubah (9) : 14].

anti israel said...

Ada banyak kumpulan yg ikut demo lepas jumaat tadi.Sebahagian besarnya terdiri drp NGO,pelajar,pekerja swasta dan orang awam yg bersolat di masjid2 yg terlibat yg berhampiran dgn kedutaan us dan juga ahli2 parti politik yg berlainan.

Demo di kedutaan tadi bukan dimonopoli oleh pakatan dan nasib baik tidak ada yg membawa bendera2 parti politik kecuali seorang(yg saya nampak).Jadi pakatan tidak boleh mendakwa ini demo anjuran pakatan semata2.Malah geng2 pekida pun ada tadi.

Sepatutnya geng2 umno elok join sekali berdemo di masjid tabung haji tadi bukan di masjid negara.Di sini(TH) geng2 ngo yg menjadi tenaga penggerak.Kumpulan masjid tabung haji kemudiannya disertai perarakan dari kumpulan pendemo masjid kg baru.Itu yg menjadikan gerombolan anti israel kelihatan besar dan ramai.

Saya anggarkan kehadiran sekitar 5 ribu orang.

Anonymous said...

Mereka AMBIL KESEMPATAN KUTUK Kerajaan BN dalam keadaan APA PUN.
Mereka memang bodoh, kalau yang berFAKTA mereka memang tak tahu. Kalau merapu, bohong, fitnah, menghasut ini semua mereka EXPERT.

Orang ramai join pun mereka perasaan SEMUA sokong mereka. ha ha. kalau dah banggang tu banggan jugaklah.

Anonymous said...

Puak puak ini ambil kesempatan saja bukan niat mereka nak mengutuk rejim israel tapi peluang ini digunakan untuk tujuan politik sesat mereka kalau puak puak ini ikhlas untuk membela nasib rakyat palastine kenapa puak puak ini tidak menghantar sukarelwan mereka ke gaza masa ini lah tunjukan kepada kami rakyat malaysia bahawa PAS rela berkorban untuk palastine tapi puak puak ini lebeh rela tidor atas jalan raya kerana politik sudah lah PAS rakyat sudah tahu siapa PAS sekarang BACUL dalam memperjuangkan islam lebehkan berebut kuasa dan harta dunia baik ulamak mahu pun ahli pas sama saja dengan israel laknattulah.

Unknown said...

perkara seperti inilah yang paling ditakuti oleh DAP , DAP kecut telor apabila melihat kesatuan Islam melayu bersatu , bagi mereka ini satu igauan buruk , mimpi ngeri ..
kalau melayu terus bersatu , mengetepikan idologi peribadi dan memandang cuma satu arah iaitu islam dan maruah bangsa , kita pasti berjaya ..

sayangnya , ada ramai melayu yg jadi talibarut dan pengkhianat bangsa , demi mencapai matlamat politik sanggup menghancurkan bangsa sendiri ,kalau Mat kilau masih hidup ..pasti akan diganyang manusia2 seperti ini ,

CUPING MERAH said...

tengok pakatan rakyat buat demo..mesti beribu-beribu orang yang hadir tak macam umno yang bela apco...

SUARA RAKYAT KUNAK said...

Saya rasa yang membantah perarakan adalah orang Yahudi. terlalu yaksub dengan UBN nya.

Anonymous said...

Salam, ingat skit, yang dtg berdemo depan kedutaan US adalah dari kalangan NGO2 n parti politik yg prihatin dengan nasib rakyat Palestin. Rakyat yg dtg bukan dr kalangan org2 yg dangkal n bodoh mcm pihak anda, mereka lebih arif dan berani. Kalau setakat berdemo depan masjid negara, tak akan sampailah mesej anda kepada pendokong israel laknat iaitu US.

Kalau pihak anda lebih berani demi menegakkan maruah umat Islam, kenapa tidak berdemo depan kedutaan US? kenapa janji ingin bersama dgn NGO2 dan parti politik lain, tetapi saat2 akhir menukar haluan ke Masjid Negara? Kenapa x berani memanggil sidang tergempar di Parlimen utk membuat satu usul kecaman? Janglah menuding atau menuduh pihak2 yang ingin menentang kezaliman dgn pelbagai kata nista dan keji anda serta fitnah sedangkan mereka yg hadir berdemo adalah atas sifat kemanusian, insani, ikhlas dan persaudaraan ISLAM.

Wassalam.

M'sian@Saigon.

Anonymous said...

tu sifat angkuh umno tak boleh bersatu ikut bergerak ke kedutaan israel.masih nak tunjuk kumpulan mereka juga ,sudahlah sudah sudah.

IPOH MALAY said...

wahai pembodoh2 PAS... kami orang2 UMNO bersama2 dalam flotilla tersebut... kami tak kecoh pun... anda?
berdemo?
yang jelas tak beri manfaat kpada sesiapa jika anda sedar, adalah seperti anjing kebun sahaja..

ingatlah.. kejayaan yahudi utama yang meresapi orang islam di Malaysia adalah PADA PUAK PAS... yang membenci musyawarah dan perpaduan...

demolah 10 hari 10 malam... itu jelas tak membawa apa2 kebaikan pada agama... malah pada diri kamu sendiri,...

kami lebih berani memikul senjata untuk berperang di bumi palestin jika diberi peluang

orang PAS? demo selagi belum lapar... bila lapar... lepak mamak... sembang hal dunia.. mentekedarah ..

bila KJ buat demo anti srael kat kedutaan US.... teman semendaan PAS yakni DAP lah yang mula2 mengutuk tindakan tersebut.... PAS HANYA DIAM... PUAS MENJILAT QUBUL DAN DUBUR?

Unknown said...

yg datang ikut demo tu tdk semuanya pengikut hamPASrael , atau pengikut PKR atau pengikut2 DapPig ..
tapi gabungan seluruh umat ISlam yg prihatin pada palestine , dalam gabungan manusia yg Demo itu ada orang Umno , ada Mic , ada Mca , ada student , ada pelancong , ada arab , ada orang putih , malah ahli2 pekida pun ikut serta ,
PAS tak malu ke mengaku itu semuanya atas nama pembangkang ? lawak biar betul beb ..nak tipu pun agak2lah , budak kecik bolehlah ditipu ..

Anonymous said...

Kalau nak berkata, biarlah benar dan berfakta, org2 umno ni xder akal fikiran yg waras ke??
Saper yang sebenarnya sokong Israel?? Apa yg si Zahid UBN buat biler bertemu dgn salah seorang pemimpin israel(Ehud Barak) semasa pertunjukkan dan pameran udara di France 2009???

Kata orang tua-tua:
"Mengata Dulang Paku Serpih, mengata orang dia yang lebih"
Yang jelasnya, APCO mempunyai cawangan di Tel Aviv di sini.

Dari website APCO:
"APCO Worldwide in Tel Aviv helps clients navigate the complex international business and regulation arena in Israel. We also assist multinational companies in understanding Israel’s unique political and business climate, which operates in a dynamic setting facing constant changes and challenges".
Dan APCO adalah antara syarikat yang mempunyai hubungan rapat dengan parti-parti politik di Israel kerana itu adalah sumber perniagaan mereka.

PAda waktu yang sama, UMNO mengambil sebuah syarikat yang mempunyai hubungan dengan pemimpin2 Israel sebagai penasihat mereka.

Kenyataan APCO baru-baru ini juga MENGESAHKAN APCO sebagai syarikat yang diambil UMNO untuk menjadi penasihat mereka:
In 2009, the Government of Malaysia retained Apco, an international strategic communications company with 29 offices throughout the world, to assist in evaluating its capabilities to communicate through new media. Apco was also asked to assist the Malaysian government by sharing recent developments in strategic communication undertaken by governments in Europe, North America and Africa.

Apco’s work has included communication support for a broad range of reform initiatives undertaken by the government of Malaysia, especially in the areas of creating jobs, promoting education, and strengthening delivery of services to the people. Apco is honoured to be provided the opportunity to assist the government in this important work.
Dan kenyataan APCO juga tidak menafikan hubungan mereka dengan Ehud Barak yang telah melancarkan kempen “OneIsrael” seperti yang boleh dibaca di bawah artikel ini.

Kesimpulannya:
1.0 - UMNO adalah hipokrit kerana mengutuk orang menjadi agen Yahudi tapi dia sendiri mengambil syarikat Yahudi sebagai konsultan.
2.0 - Sikap menipu UMNO ini menjijikan serta amat memualkan.
3.0 - Sikap hipokrit ini diajar oleh Dr Mahathir bin Muhammad Iskandar Kutty sebab Dr Mahathir dahulu mengambil sebuah syarikat Yahudi seperti APCO bernama ”Saatchi and Saatchi” sebagai konsultan mereka.
4.0 - Kerjasama UMNO dengan Yahudi sebenarnya telah lama dan bersarang serta berakar umbi. Tak hairanlah waktu Natrah dimurtadkan, UMNO cuma duduk dan lihat sahaja.
5.0 - Agen Yahudi di Malaysia yang sebenar adalah UMNO dan bukannya parti-parti lain.
6.0 - Duit rakyat dibayar untuk menguntungkan syarikat Yahudi bernama APCO dan Saatchi and Saatchi oleh UMNO.

Sekian

M'sian@saigon

Anonymous said...

lagi lagi isu APCO... bapak punya bodoh lah orang-orang PAS ni..

kalau PAS For All dengan Israel For All... macammana pulak?

Yang mentekedarah mekdi... shopping kat tesco... tu macam mana pulak..

jangan la bodoh sangat puak puak PAS..

kalau anwar ibrahim join gagasan tubuhkan islam liberal anjuran Israel... PAS tak berani nak ulas...

dasar keturunan hipokrit penipu.. cintakan pepecahan... masuk syurga ke?



PAS FOR PIG

Anonymous said...

Masalah sekarang yang memerintah negara siapa?? PR atau UBN?? X ke bodoh namanya jika nak salahkan PR, PR ada kuasa ke nak batalkan lesen atau apa jua jenis perniagaan yang ada hubung kait dgn Israel??

Pasal masuk syurga ke dak, aku nak tya korang, yang meluluskan lesen "judi" tu masuk syurga ke?? Malu lah skit, bukan MIC or MCA yang mencadangkan lesen judi ni, tapi pihak UMNO-APCO!! Gerakan pun x sokong judi..so, bgtaulah, siapa yang menjual bangsa??

Anonymous said...

yang mendiamkan isu judi tanpa lesen... dan membuatkan malaysia menjadi tempat perjudian haram... adakah itu sebaik-baik pemerintah?

negara islam pusat perjudian haram yang tidak dilesenkan atas sebab politik islam sempit mereka..

bodoh nak mampos

Anonymous said...

Salam,
Kepada "mie terjah", aku nak tanya, siapa yg tidak berlaku adil tu?? leh bagi detail x? bg lah info skit kat aku? aku tunggu jer info dr ko siapa yang x berlaku adil. dgn kecut telur bro, berani kerana benar, jgn teggakkan lagi benang yang basah.

Siapa yang sokong yahudi sebenarnya bro?? leh bgtau aku saper?

Wahai "ipohmalay", jangan nak bongkak lagi sombong, x semua org2 UMNO-APCO yang turut serta dlm misi bantuan ke GAZA tu bro, ni aku sertakan skali info utk tatapan ko...jgn x baca sudah lah yea?

Wassalam.

Lima petugas Yayasan Amal berlepas ke Gaza.

KUALA LUMPUR, 13 Jun: Lima lagi petugas Yayasan Amal Malaysia berlepas dari KLIA pagi tadi untuk Misi Kemanusiaan Gaza bagi memantau pelbagai projek bernilai RM1.5 juta yang telah disumbangkan oleh yayasan itu sebelum ini.

Kelima-lima mereka adalah Dr Abd Rani Osman (Adun Meru), Ust Jamsari B Marsom, Cikgu Mohamad Fauzi Abu Samah, Syed Ahmad B Syed Mohamed Ali dan Mohamad Aszami B Anuar

"Kami dijangka transit di Doha dan dijangka sampai ke Kaherah pada jam 5 petang waktu Mesir dan 10 malam jam Malaysia," kata satu kenyataan yang dikeluarkan oleh delegasi ini.

Sebelum ini, Timbalan Pengarah Yayasan Amal Malaysia, Jamuliddin Elias adalah antara pemimpin yayasan itu ditahan oleh tentera Israel selepas kapal mereka Mavi Marmara ditahan.

Jamal adalah salah seorang dari 12 rakyat Malaysia yang berada di atas kapal itu.

Kepulangan mereka ke Malaysia telah diterima sebagai wira negara dan diraikan oleh Perdana Menteri.

Jamal telah diberikan kesempatan untuk memberikan ucapannya di Muktamar Dewan Pemuda PAS Pusat Khamis lepas bagi menceritakan pengalaman beliau kerana 19 dilaporkan syahid ekoran serangan Israel ke atas kapal bantuan kemanusiaan itu.

Anonymous said...

Salam.. apalah ko orangni masing2 gaduh sesama sendiri
.tak ada faedah apa2 pun. Ingatlah azab allah amatlah berat.. dosa kita terlalu banyak dan janganlah tambahkan lagi