Isnin, September 06, 2010

Tren Laju Ipoh - KL Wajar Kekal RM30.00



Tren Sistem Elektrik yang diperkenalkan KTMB sektor Ipoh-Seremban baru-baru ini amat di alu-alukan. Tambang promosi Ipoh-Kuala Lumupur ialah RM30. Namun tambang penuh ialah RM45. Walaupun KTMB telah mengadakan tren opsyen yang bertambang murah, kadar RM30 itupun masih dingin sambutannya. Seharusnya KTMB melalui anak syarikatnya ETS, mengekalkan tambang Ipoh KL pada kadar RM30 dan menghentikan perkhidmatan tren diesel ulang alik Ipoh KL yang bertambang murah. Perlu diingat, jalur pantai timur masih ketandusan koc-koc yang selesa dan baru. Maka berkhidmatlah koc-koc ekonomi itu untuk penduduk pendalaman Pahang dan Kelantan.





4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

teringat dulu time belajar kat perak mesti tiap2 minggu balik guna ktmb ipoh-kl..sambutan sangat popular di kalangan budak U sy sebab tambang rm10 je...tapi sejak tambang rm30 ni tak tahu lah macam mane sambutannye..sebab dah tak naik lagi...

Tanpa Nama berkata...

Berapa jam dari Ipoh ke KL?

Tanpa Nama berkata...

90 minit ipoh rawang
30 minit rawang kl
rawang kl landasan tak piawai dengan tren..

Tanpa Nama berkata...

patot pon banyak goyang masa KL -Rawang hehehe..
Aku setuju dikekalkan RM30 atau kalau boleh lagi murah...
masa aku naik, tren tu tak penuh pon, adalla 40% penuh.... aku naik pon sebab nak rasa tren laju... lepas ni kalau naik RM45 aku naik bas la kut...kalau pi KL.. tak pun naik yang tren murah...

Utk Dr M dan KTMB terima kasih kerana membawa keretapi ni ke Ipoh... tapi kalau nak untung pandai2la letak harga... ramai yg nak naik tapi kalau mahal sori laa