Sabtu, Januari 15, 2011

PAS Sokong Kacau Bilau Tunisia, Mahu Ia Terjadi Di Malaysia

Kebangkitan rakyat Tunisia menentang Presiden mereka bermula dengan peningkatan kadar pengangguran dan rasuah yang berleluasa. Hasilnya, kekacauan mula meletus, kedai-kedai dirompak, dan premis-premis dijarah sesuka hati.

Berita terbaru dari AP beberapa minit lalu menyebut, stesen keretapi utama di Tunis telah hangus dibakar golongan yang menggerakkan anarki.

Sementara itu, Serakahdaily menyebut :

PAS doakan kemenangan rakyat Tunisia
Harakahdaily

KUALA LUMPUR, 15 Jan: “PAS mendoakan kemenangan rakyat di Tunisia dan akan mendapat perlindungan Allah SWT,” kata Pengerusi Lujnah Antarabangsa PAS Pusat, Dr Syed Azman Syed Ahmad.

Katanya, PAS mengikuti dengan teliti perkembangan di Tunisia dan melahirkan ucapan syabas dan tahniah kepada seluruh rakyat Tunisia yang telah menggulingkan rejim Ben Ali yang merupakan rakan akrab Amerika Syarikat dalam menentang 'terroris Islam'.

“Kekejaman berpuluh-puluh tahun rejim Ben Ali dengan membunuh serta memenjara ribuan para ulama serta para cendekiawan adalah kemuncak kezaliman rejim yang mendapat sokongan kuasa Barat ini,” ujarnya kepada Harakahdaily.

Tegasnya, rakyat Tunisia dinafikan hak bersuara, kebebasan dan keadilan sepanjang pemerintahan 'kuku besi' Ben Ali.

“PAS yakin dengan kebangkitan rakyat ini akan menjadi pengajaran kepada mana-mana rejim yang zalim dengan menafikan hak serta kebebasan termasuk di Malaysia dan kepada setiap suara rakyat,” ujarnya.
Baguslah. Bagus sangat untuk diperlihatkan bahawa PAS adalah penyokong tindakan anarkis, merosakkan harta awam, merompak premis-premis dan melumpuhkan negara.

Bukanlah menyokong Presiden Tunisia, teman cuma nak orang hamPAS ni berfikir, berbaloikan menyokong anarki? Sedangkan anarki merupakan senjata utama dalam Protocol of Zion, bagi Yahudi menakluk dunia.

Lebih haram jadah, PAS menyebut seolah-olah Malaysia juga seperti Tunisia yang bakal mengalami kebangkitan.

Teman nak tanya, berapa ramai ulamak-ulamak di Malaysia ni dipenjara ? Sedangkan penipu agama dalam PAS masih dibiar berleluasa, mengapa perlu disamakan Malaysia dengan Tunisia.

Anda boleh menilai.

5 ulasan:

Hahn berkata...

Menghormati pemerintah atau kerajaan tak kira Islam atau Kafir itu sunah nabi juga.

Menyokong pemberontak itu menunjukkan PAS main main saja dengan Islam. Tak tahu tuntutan ugama. Menghalalkan kucar kacir di negeri sahabat. Merebut kuasa tanpa tertib perlembagaan atau undang undang.

Berangan konon orang Malaysia akan bangkit sebegitu. Bukan Malaysia negara Islam termaju dari semua segi? Orang Tunisia tu jauh beza dari segi kemajuan dengan Malaysia.

DATA TUNISIA :

GDP (nominal) 2009 estimate
- Total $40.168 billion
- Per capita $3,851

DATA MALAYSIA:

GDP (PPP) 2010 estimate
- Total $403.042 billion
- Per capita $14,275.371


Tu lah pihak pembangkang ini sesuai sangat untuk negara negara mundur. Pembangkang telah ketinggalan. Mereka sesuai untuk masyarakat tahun 1930 agaknya. Bukan nak doakan orang tu aman supaya maju jaya. Itu lah kata PAS tu Syaitan tak percaya.

Kitorang Islam Malaysia semua kenyang la PASngok. Hari hari mecari rezeki lebih dan beramal. Tak perlu ideologi bodoh. Kita tak kenyang dengan Ideologi dan ceramah.

Tak perlu membangun bersama Isle kerana Islam sudah Maju. PAS saja yang mundur merendah rendahkan ugama Islam dengan mengatakan 'Islam membangun'. Islam dah berdiri dah!

Mundurnya orang Islam kerana salah sendiri, jangan salahkan ugama! Terbukti Islam pernah menguasai dunia dari semua segi termasuk menjadi asas Sains dan Teknologi moden.

Tanpa Nama berkata...

kami rakyat di bawah sentiasa bersama PAS...HIDUP PAS!!!

Tanpa Nama berkata...

Hahn... Malaysia ni negara ISLAM ka?? Apa ciri2 negara ISLAM??? Antara cirinya: undang-undang Islam dijalankan di negara tersebut... di Malaysia undang2 ISLAM dijalankan ke?? Pemimpin Malaysia pula... isteri2 mereka pun tak ada ciri Muslimah... tak tutup aurat... negara ISLAM ka??? ISLAM KAPAL SELAM BOLEH LA!!!

Tanpa Nama berkata...

Fuyoo..dasat le puak khawarij@syiah ni. Marah tul ngan presiden yang kamcing ngan AS. Tapi ngan aljuburi yang pro yahudi/AS nak pulak dia org tidur sebantal (pastikan pakai cawat besi sebelum tido)

Kpd anon nak tanya sikit
Kelantan dah 20 thn pas perintah, nape tak buat hudud (buat tokong ada le)
Kat kedah Ostat Jan dah buat statement tak boleh buat hudud. Ostat ni dari parti mane?
Kat Selangor jauh sekali yang bertambah beer ngan pusat maksiat
Knp dok bersama DAP sdg kan mushitul karpal no serban singh dah tolak negara Islam awal-awal lagi.

Kalau kita dah bodoh jgn lah serlahkan kebodohan kita..nanti kena gelak ramai-ramai

TAKEBEER, TAKEBEER, TAKEBEER

eekaa berkata...

Saya menyokong penuh pandangan tuan. PAS telah terpesong jauh dari Islam. Semenjak ditipu olih kelicikan DAP, kesultanan melayu, institusi kerajaan melayu, dan agama telah di paku dengan hebat oleh kaum munafik, fasik, penyembah batu dan palang besi, agar negara hancur lebur untuk dipecahpecahkan mengikut selera mereka. DAP adalah agen pemecahan negara Islam Melayu bagi pihak musuh Islam dunia kalangan kafir harbi di Malaysia. Bagi kafir harbi, agama Islam agama hampes. Dan PAS telah dengan senang hati membenarkan demi makan nasi dari politik, membiarkan anak cucu kelaparan di hari hari muka.


Saya mohon di link kan disini:

Eekaa @eekaawordpresscom.
Terima kasih.