Saturday, January 15, 2011

Utusan Dedahkan Sikap Hipokrit DAP Pulau Pinang

Teman baru jer rasa nak ambil gambar peniaga-peniaga Cina yang berniaga di pinggir jalan di Pulau Pinang sebab memang teman tahu, DAP meranapkan perniagaan yang bercirikan makanan Islam dan menyuburkan perniagaan makanan Cina dan dibiar bermaharajalela ke tengah jalan. Bukti ini memang teman dah lama nampak.

Untung Utusan Malaysia, akhbar yang kononnya penipu bagi orang PAS dan PKR, hari ini mendedahkan perihal ini. Siapa yang dituduh menipu, dan siapa yang biasa menipu? Orang tua-tua kata, orang yang kentutlah akan mula-mula menuduh orang lain bagi menyelamatkan diri dari cercaan akibat bau yang mengganggu orang sekeliling.

TINDAKAN ‘PILIH BULU’


Tindakan Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) merampas perkakasan dari Restoran Nasi Kandar Aliyar kerana dikatakan bersalah meletakkan kerusi meja di kaki lima jalan, dianggap sebagai ‘pilih bulu’ kerana tiada tindakan diambil ke atas peniaga lain yang melakukan kesalahan serupa.

Tinjauan Utusan Malaysia di sekitar Georgetown mendapati masih banyak gerai meletakkan kerusi meja mereka di tepi jalan sehingga menganggu pengguna jalan raya.

Walaupun Ahli Dewan Undangan Negeri Komtar, Ng Wei Aik yang bertanggungjawab mengetuai operasi MPPP ke atas Restoran Nasi Kandar Aliyar itu telah memohon maaf semalam, tetapi beliau seharusnya berfikir dahulu sebelum bertindak dan tidak mengamalkan ‘peraturan berpilih.’

Gamaknya, hidangan orang PAS dan PKR di Pulau Pinang satu hari nanti ialah Bak Kut Teh 'halal' dan 'babi halal orang Melayu potong punya'.

Kalau ketidakadilan seperti ini masih terus mendapat sokongan, eloklah orang PAS dan PKR di Pulau Pinang terjun jambatan sambil ikat batu besar di kaki kerana hidup mereka memalukan bangsa dan agama.

2 comments:

Anonymous said...

cina mmg celaka besar sampai sekarang mmg saya tak suka bangsa makan babi nie..mana boleh terima kolam ikan org melayu pun dia senyap2 blh letak tulang dgn daging babi..bygkan makanan harian kita...

Anonymous said...

mmg celaka besar.tgk melayu kaya keta besar rumah besar dia ckp rasuah..pemalas pun blh jadi kaya..tgk india keta besar rumah besar dia ckp samseng pulak..itun la celaka nya cina nie