Tuesday, January 25, 2011

Raja Petra Mahu Kepalai 'Third Force', 5 Nama Telah Diumum

Raja Petra semakin berangan untuk menjadi 'third force' di negara ini dalam PRU 13 dengan mendedahkan beberapa nama calon yang bakal mereka tampilkan. Tapi kalau setakat tiga empat kerat, tak payah nak sebut 'third force' lah. Malu kat semut je.

Kalau nak jadi third force, kena lah bertanding di 222 kerusi parlimen dan 500 kerusi DUN seluruh negara. Ada berani ke? Duit miker banyak, hasil menjual fitnah selama ni. Laburkan je lah.

KUALA LUMPUR: Gerakan Kebebasan Sivil Malaysia(MCLM) telah menamakan seorang aktivis wanita dan seorang doktor gigi sebagai calon untuk pilihanraya umum 13.

Bekas presiden
All Women's Action Society Haslinah Yacob dan Dr Nedunchelian Vengu telah menawarkan diri untuk bertanding, umum presiden MLCM Haris Ibrahim di pejabat gerakan tersebut di Taman Desa di sini hari ini.

Haslinah, 49, terlibat dalam hal-hal guaman bagi hak-hak wanita selama 10 tahun.

Pengamal pergigian swasta, Dr Nedunchelian, 42, pula berkhidmat dengan
Malaysian Private Dental Practitioners Association selama tiga penggal.

Presiden Persatuan Hak Asasi Kebangsaan Malik Imtiaz Sarwar dan peguam hak asasi manusia Sreekant Pillai sebelumnya diumumkan sebagai
dua calon pertama MCLM untuk pilihanraya umum berikutnya.

Blogger kontroversi Raja Petra Kamaruddin adalah ketua MCLM .

Dilancarkan pada 30 Okt tahun lalu, MCLM mempromosikan dirinya sebagai "kekuatan ketiga" dalam politik Malaysia dan berusaha untuk mereformasi iklim politik tanahair.
- The Star

2 comments:

Laksamana Bentan said...

Salam Tuan,
Mohon link ke blog Tuan.
TQ

Unknown said...

I never never EVER trust this culprit!! RPK Lebih hina dari hanjing.