Tuesday, June 28, 2011

Isytihar Perang Ke Atas Penyokong Komunisme

Teman berbesar hati sekiranya dapat meludah muka-muka anak Melayu zaman ini yang mendukung pejuang Melayu berhaluan kiri seperti Rashid Maidin, Abdullah CD dan Shamsiah Fakeh, dan jika dapat menggondolkan A. Samad Said hingga botak togel, serta Hishamuddin Rais yang menjadi ikon komunisme moden hari ini di tanah air, lebihlah teman gembira lagi.

Ramai anak Melayu buta sejarah dan berfahaman sosialis membuta tuli sanggup menjunjung tokoh pemusnah bangsa yang digerakkan oleh fahaman komunis sehingga tidak dapat melihat apa yang telah golongan ini lakukan di Indonesia pada saat mereka mendapat kuasa.

Republik apa yang diimpi oleh Tan Malaka, serta antek-antek pemikir Minang yang dicampak supaya mampu meruntuhkan kesultanan Melayu di Tanah Semenanjung ini?

Rashid Maidin, Abdullah CD, Shamsiah Fakeh dan Khatijah Sidek terus di puji-puja sebagai wirawan di negara jiran sedangkan mereka mengangkat senjata membunuh anak bangsa sendiri di Tanah Semenanjung menggunakan senjata yang diberi penjajah British untuk melawan Jepun.

Untunglah kesemua laknatullah bertopeng Muslim ini (pada masa itu) tidak berjaya melakukan apa yang telah dilakukan oleh kompatriot mereka di Tanah Sumatera yang berjaya membunuh 5 Sultan di Sumatera Timur pada jam 12 tengahmalam 3 Mac 1946.

Malah mereka dihambat ke hutan dan perjuangan mereka menuntut kemerdekaan mengikut acuan Soviet dan Kuomintang tidak berjaya. Itukah kemerdekaan yang kita dambakan? Itukah pejuang yang hendak kita dendangkan?

Inilah orang-orang yang mengaku Muslim dan pada masa yang sama, membiarkan insan tercelaka, Chin Peng, membunuh guru-guru agama, ketua-ketua kampung, imam-imam dan ustaz-ustaz atas apa alasan sekalipun, tidak mungkin dapat diterima.

Ingatlah, dengan membiarkan mereka bebas, bererti kita mengizinkan kudis untuk merebak menjadi barah. Amir Syarifuddin dan antek-anteknya tidak ramai, tetapi kudis yang dibawakan mereka membuatkan majoriti masyarakat diheret dalam bencana ketamadunan Melayu paling buruk di Sumatera pada ketika itu.

Penubuhan UMNO di Istana Johor mungkin sekali tidaklah sangat kerana gerakan menentang Malayan Union. Sebenarnya ia merupakan gerakan yang dihidupkan bagi menghapuskan anasir komunisme Sumatera yang telah berjaya membunuh 5 orang Sultan kira-kira 2 bulan sebelum itu.

Ianya merupakan sejarah yang tidak dapat diselak oleh buku sejarah kita hari ini akibat perbezaan negara yang dipagar sempadan yang menghasilkan corak pemahaman sejarah yang berbeza. Namun kebenaran akan pasti terkuak juga.

Ingatan keras buat penjunjung musibat Melayu yang kini terbuang ini, jangan berani sangat, jika telur hanya sekerat.


Bacaan lanjut : Ketuanan Rakyat Yang Menjadi Detik Hitam Sejarah Melayu

No comments: