Tuesday, October 18, 2011

Malaysiakini Cuba Gagalkan Himpunan Sejuta Umat Dengan Menyebutnya 'Gerakan Anti-Kristian'

Nampaknya Malaysiakini cuba mengheret Himpunan Sejuta Umat sebagai himpunan anti-Krinstian yang akhirnya bakal menggesa pihak berkuasa menangani himpunan ini kononnya kerana menyerang agama lain.

Penentangan ke atas kemurtadan tidak semestinya ke atas Kristian semata-mata. Inilah contoh bodohnya SEGELINTIR orang-orang yang mengaku diri mereka Kristian ini. Ini kerana di kalangan mereka sendiri, kemurtadan berleluasa dalam bentuk meninggalkan agama mereka dan memilih untuk menganut fahaman atheisme yang kini berlaku dikalangan 70% bekas penganut Kristian di Barat.

Pihak Malaysiakini nampaknya menyusun strategi untuk menggagalkan Himpunan Sejuta Umat ini dengan cara halus dan pada masa yang sama, BERJAYA MEMBUATKAN PAS menarik balik sokongan ke atas gerakan menyatu-padukan ummah dalam menentang gejala murtad.

Murtad tidak semestinya memeluk Kristian. Boleh jadi murtad adalah tindakan memeluk agama musyrikin, atau tidak memeluk apa-apa agama sekalipun dengan cara membatalkan syahadah dengan sengaja.

PAS on the brink over anti-apostasy
The meeting today of the central leadership of PAS is perhaps its most important one going into the 13th general election.

This is because the party will have to decide whether to support or to dissuade its members from making common cause with the Himpunan Sejuta Umat (Gathering of a Million), an anti-apostasy rally scheduled for this Saturday at the Shah Alam Stadium.

Signs that the gathering is accruing into an anti-Christian assembly have already drawn frowns from two of the party's stalwarts in Selangor. That is a good thing.

But reservations are not enough...

No comments: