Wednesday, March 21, 2012

RM100juta Ialah Manifestasi Kebebasan Akhbar Ala-Anwar

Anwar saman Nalla, Utusan RM100j


Anwar Ibrahim, S. Nallakaruppan


KUALA LUMPUR 20 Mac - Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim memulakan tindakan undang-undang ke atas Ahli Dewan Negara, Datuk S. Nallakaruppan dan Utusan Melayu (M) Berhad (UMMB) berhubung penyiaran berita ‘Anwar biseksual, tak boleh jadi Ketua Pembangkang-Nalla’ di akhbar ini hari ini.

Menurut Naib Presiden PKR, N. Surendran, Anwar melalui firma Edwin Lim Suren & Soh hari ini menghantar surat tuntutan bagi meminta UMMB dan Utusan Malaysia menarik semula berita itu, memohon maaf dan membayar ganti rugi sebanyak RM100 juta ekoran penyiaran artikel tersebut.

“Notis serupa telah dihantar kepada Nallakaruppan dan Anwar mengambil tindakan ini demi kepentingan awam,” katanya.

Surendran berkata demikian dalam satu kenyataan yang disiarkan menerusi blog Anwar di http://anwaribrahimblog.com hari ini.



Kata nak tiru demokrasi ala Indonesia. Konon demokrasi dan kebebasan akhbar di Malaysia tidak ada. Rakyat konon disogok dengan berita-berita tak masuk akal. Tapi siapa yang akan membawa kenyataan Nallakaruppan ini ke akal rakyat. Kenapa takut sekiranya percayakan rakyat negara ini bijak?

NAMPAKNYA ANWAR YANG BODOH. ANGKA RM100JUTA ADALAH TAGLINE DIA. WAHAI ANWAR, JIKA KAMU BODOH, BODOHKAN DIRI SORANG-SORANG. RAKYAT NEGARA INI TAK BODOK DENGAN POLEMIK KAMU YANG BERTENTANGAN DENGAN APA YANG KAMU SEBARKAN DI INDONESIA. KAMU JE KE YANG BACA AKHBAR INDON? KAMI NI TAK RETI BACA BAHASA SEBERANG KE? DASAR IDIOT.

No comments: