Khamis, Mei 03, 2012

Kedutaan Malaysia Jakarta Diserang Lagi Petang Ini

Oleh kerana sikap membela penjenayah bangsa mereka yang tinggi, Kedutaan Malaysia di Jakarta diancam demonstrasi lagi petang ini. Lalulintas di sekitar Kedutaan Malaysia menjadi padat dipenuhi penunjuk perasaan yang seakan-akan menyambung tugas pemberontak BERSIH tempoh hari. 

Secara sengaja atau pun tidak, berbekalkan perkataan 'harga diri bangsa' para penunjuk perasaan tanpa segan dan malu, menyokong penjenayah bangsa mereka di negara orang. Maka jawablah sendiri, perlukah kita mengambil pekerja Indonesia yang masuk sebagai orang baik-baik tetapi hakikatnya berniat untuk merompak hingga titisan darah terakhir? 

Apa yang perlu mereka khuatirkan. Jika mereka maut ditembak petugas keselamatan, Indonesia akan segera membela perompak-perompak ini.


Unjuk Rasa di Kedubes Malaysia, Lalin dari Mampang ke Kuningan Padat

Muhammad Taufiqqurahman - detikNews
Kamis, 03/05/2012 14:04 WIB

Jakarta Arus lalu lintas di Jalan HR Rasuna Said, Jakarta Selatan, dari arah Mampang Prapatan ke arah Kuningan tersendat karena unjuk rasa di depan Kedubes Malaysia. Massa menutup jalur lambat di depan kedubes Tersebut.

"Tersendat karena ada unjuk rasa di depan Kedubes Malaysia," ujar petugas Traffic Management Center (TMC) Polda Metro Jaya, Briptu Harlen, kepada detikcom, Kamis (3/5/2012).

Menurut Harlen, kepadatan arus lalu lintas dikarenakan massa demonstran menutup jalur lambat di depan Kedubes Malaysia sehingga memaksa kendaraan masuk ke jalur cepat. "Belum ada laporan tentang panjang kepadatan," kata Harlen.

Saat ini, beberapa petugas lalu lintas berada di lapangan untuk membantu mengurai dan menertibkan lalu lintas di wilayah tersebut.

"Sudah banyak anggota yang berada di sana," ucapnya.

Tiada ulasan: