Selasa, Julai 10, 2012

PAS Lebih Kuat Dari DAP? Ini Buktinya!


PAS paling kuat dalam PR berbanding DAP? Adakah ini penipuan yang dibenarkan oleh agama pecahan Islam yang dianuti oleh Abby Abadi dan Bob Lokman ini?

Pada PRU12, PAS bertanding di 67 kerusi parlimen dengan memenangi 23 atau 34.3% dari kerusi parlimen yang ditandinginya dengan undidari PAS tegar dan kumpulan  UMNO anti KJ dan Pak Lah pada tahun tersebut.

DAP pula bertanding di 47 kerusi parlimen dan memenangi 28 kerusi atau 59.6% dari kerusi parlimen yang ditandinginya.

PKR pula memenangi 31 kerusi dari 97 kerusi parlimen yang ditandinginya atau 31.9% dari kerusi parlimen yang ditandinginya. 

DAP menguasai sebuah negeri dengan GSP per kapitanya RM27,500 , PKR menguasai sebuah negeri dengan  yang GSP per kapitanya RM19,400 manakala PAS memiliki dua negeri yang bila dicampurkan kedua-duanya sekali GSP per kapitanya cuma RM5,845.

Ini sahaja mencerminkan kelemahan PAS dalam pakatan pembangkang sehingga menjadi sebab atas kertas untuk mudah sahaja dua parti sekular yang kalangan ahlinya ada yang menyokong murtad terang-terangan, memijak-mijak parti yang dikatakan kuat oleh presidennya yang menjadi orang berpakaian ulamak pertama menghalalkan maklumat palsu.


Tiada ulasan: