Monday, December 03, 2012

Mungkin Ini Calon MCA Untuk Ipoh Timor?


Calon MCA bagi Ipoh Timur bagaikan sudah diketahui. Dia merupakan seorang pemimpin Beliawanis MCA  yang kini sedang heboh diperbincangkan di laman sosial tersebut di kalangan ahli MCA. 

Kunci mula hal ini dijumpai ialah terpaparnya di Facebook teman satu gambar beserta komentar-komentar di dalamnya.

Turut menjadi pembayang ialah nama pemimpin-pemimpin MCA di Ipoh yang diperkatakan bakal menjadi calon pilihanraya di Ipoh Timor dan Ipoh Barat. 

Calon Beliawanis MCA itu ialah Kat Wong yang dikatakan seorang yang sangat bekerja keras, tiada musuh, bersih dan mempunyai imej yang baik.

Teman tak kisahlah siapa pun pilihan MCA. Tetapi bagi parlimen Ipoh Timor yang mempunyai lebih 100,000  pengundi, di mana lebih 85% daripadanya merupakan kaum Cina, mungkin sahaja ada yang hendak diperkatakan.

Keprihatinan teman adalah semata-mata atas dasar Ipoh Timor adalah jiran kepada parlimen tempat teman membuang undi, yakni Tambun, manakala penyandang kerusi parlimen Ipoh Timor sekarang ialah kuda tua DAP,  Lim Kit Siang.

Walaubagaimanapun, jika berita ini benar, tahniah Kat Wong dan semoga berjaya merampas kerusi Ipoh Timor dan sila turun padang mulai sekarang.



No comments: