Jumaat, Januari 11, 2013

Anwar Hebahkan Di Indonesia Najib Bakal Ketua Pembangkang

Anwar ke Indonesia lagi. Entah bertemu siapa misinya. Tetapi yang jelas, dia bercita-cita besar untuk menjadikan PM Najib sebagai Ketua Pembangkang dalam hebahannya kepada mangsa-mangsa kencingannya di sana. 

Dia menyebut kebebasan media tidak ada di Malaysia. Dia menuduh demokrasi di Malaysia mati. Dua hari sebelum anjing-anjingnya akan memenuhi Stadium Merdeka.

Paling kelakar, ada pembaca yang menyelarnya dengan menyebut, bercakap tentang kebebasan media sedangkan di negeri yang dikuasai partinya sahaja, terdapat wakil media tertentu yang dihalang membuat liputan. 


Kamis, 10/01/2013 22:38 WIB

Anwar Ibrahim dan Cita-cita Menjadikan Najib Razak Oposisi




Jakarta - Tokoh oposisi Malaysia Anwar Ibrahim berbicara keras soal masa depan politik Malaysia. Dia pun merancang cita-cita untuk masa depan pemerintahan di negeri jiran itu. Anwar ingin menjadikan Najib Tun Razak, PM Malaysia sebagai oposisi. Anwar ingin merebut kemenangan di pemilu Malaysia.

"Kita akan lantik Najib menjadi oposisi baru," kata Anwar dalam diskusi Forum Pemred yang digelar di Hotel Crowne, Semanggi, Jakarta, Kamis (10/1/2013) malam.

Anwar optimistis bisa melakukan itu apabila pemilu di Malaysia digelar dengan jujur dan adil. "Untuk di kawasan barat (Malaysia) suara sudah mulai naik," imbuhnya.

Dalam diskusi yang dibuka Pimred Tempo Wahyu Muryadi dan dimoderatori Pimred Republika Nasihin itu berlangsung ramai. Hadir juga Pimred Cek & Ricek Ilham Bintang, Pimred Media Indonesia Usman Kansong, serta sejumlah pimpinan media.

Anwar secara panjang lebar juga bercerita mengenai kebebasan pers, termasuk di Malaysia. Bagi Anwar, demokrasi tidak berfungsi dan bermakna tanpa adanya kebebasan pers.

"Media yang bebas harus bisa menyelami aspirasi golongan yang tertindas," tuturnya.

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kami di indonesia bukan bodo2 pak. Kami dengarin aja omong nya pak nuar kerana ada ongkos selepas itu. Hatinya baik pak, suka 'menderma dan kasi wang' pada kami disini. Saya dengarin juga dari cewek2 dan cowok2 disini, barangnya masih baik pak. Kami layani aje dia pak kerana dia bukan mau jadi ketua negara kami disini. Kalau disini peliwat, penzina atau perasuah ngak bisa jadi ketua negara pak. Politik kami dah jauh kedepan pak. Tapi pak nuar masih lagi pandang belakang........

IPOH MALAY berkata...

siiippp :)

komandomelayu berkata...

pergi mampos lah BABI peliwat dan penzina bini orang dan yang paling bangsat pendokong gerakan kristianisasi dan lgbt!!

Muka Petang berkata...

Salam tuan,

Blog tuan sudah kami pautkan.

Mohon pautkan blog kami

www.mukapetang.com

Terima kasih tuan