Tuesday, March 26, 2013

Anwar Disahkan Berjumpa Misuari, Mengapa Tak Saman Raja Petra RM100 juta?


Apabila Raja Petra mengesahkan pertemuan Anwar dan Misuari di Jakarta dan Manila, dengan segera Rafizi Ramli melabelkan ianya cakap tanpa bukti.

Bila cakap tanpa bukti, ia samalah dengan memfitnah.

Justeru, Raja Petra dilabel oleh PKR sebagai memfitnah Anwar Ibrahim.

Bersekongkol dengan penceroboh negara tentulah sangat berat kesannya. Selain ditolak rakyat, sudah tentu pula berhadapan dengan sabitan undang-undang yang memperuntukkan hukuman berat.

Tidak seperti berjubur dengan lelaki  berumur lebih 18 tahun yang tidak lagi dilindungi Akta Kanak-Kanak. Belum tentu diperangkap undang-undang.

Jika tiada apa yang perlu digusarkan dengan pertemuan itu, mengapa sangat-sangat bersegera macai pangkat tinggi , Rafizi Ramli, menuduh Raja Petra menulis mengikut kepala sendiri, bercakap tanpa bukti? Mengaku sahajalah pertemuan itu wujud.

Jika benar Raja petra menulis tanpa bukti dan sekadar bercakap mengikut kepala, sila saman Raja Petra dengan amaun piawai RM100 juta. Berani ke tidak?

Dengan blogger marhaen berani pulak? Sedangkan blogger-blogger ini cuma 'withdrawer' dengan izin dari pemilik-pemilik akaun di "Bank of Realiti Sebenar Anwar Ibrahim" yang sangat ditakuti Anwar Ibrahim sehinggakan "pemilik akaun" di bank ini imun dari ancaman RM100 juta.

No comments: