Rabu, April 10, 2013

Ketua Srikandi PKR Menentang Husni Hanadzlah Di Tambun?

Walaupun belum dipastikan, cakap-cakap PKR telah tersebar di Parlimen Tambun bahawa Ketua Srikandi PKR, Siti Aishah Shaik Ismail akan bertanding menentang Menteri Kewangan Kedua, Ahmad Husni Hanadzlah.

Belum dikira keputusan saat-saat akhir sebelum penamaan calon, penentangan gadis berusia 27 tahun ini boleh dikatakan percubaan pertamanya untuk memperlihatkan kepada khalayak pengundi di Tambun bahawa, tanpa membuat kerja apa-apa (seperti kebiasaan PR) untuk khalayak pengundi, dia tetap akan mendapat undi.

Soal menang atau soal kalah bukanlah isu baginya. Namun bagi pihak yang mempertahankan kerusi, kerja keras untuk rakyat selama ini mungkin sahaja menjadi kayu ukur terbaik untuk para pengundi menilai.

Kita mengetahui bahawa kita memilih pemimpin yang boleh dikerjakan (meminta dibuat itu ini). Bukan pemimpin yang mendapatkan kita untuk dikerjakan (meminta dibuat itu ini). 

Maka untuk PRU kali ini, Husni boleh menarik nafas dengan sedikit kelegaan kerana usahanya selama ini, walaupun dibatasi tugas sebagai Menteri, mendekati semua kaum dalam Parlimennya, mengusahakan prasarana yang lebih baik untuk masyarakat, menghadirkan diri di kawasan sendiri setiap minggu, adalah kekuatan tersendiri baginya.

Mudah didekati.

Mesra orang muda.

Siti Aishah Shaik Ismail? Siapa tu? 


33 ulasan:

fareezpro2 berkata...

Hanya 2 gmbr tu boleh membuktikan beliau mesra rakyat?

Jijan Mali.... berkata...

Tolak semua calun-calun PR - Pakatan Rasis!!!!!
Tolak semua calun-calun parti "Manifesto BUKAN Janji"!!!
Tolak semua calun-calun parti sokong kaum sesat LGBT!!!
Tolak semua calun-calun parti yang sangup nak gadaikan kalimah Allah SWT!!!

SELAMATKAN MALAYSIA!!!!!

Tanpa Nama berkata...


SERIKANDAQ SAID:



Kesian serikandi yg suci bersih ini....diperalatkan oleh perjuangan yg sia sia....kesiaaannn !! sepatut nya letak Wan azizah baru ada ummph !...srikandi ini jadi mangsa..!

syam toonses berkata...

Jijan mali : benar ke PR parti racist?bukti??? Umno?MCA?MIC? Tak racist eh?? Perjuangan demi bangsa dibawa oleh parti mana?sila terangkan..mhon pencerhan..

Tanpa Nama berkata...

Alamat awek ni jadi mcm cikgu Mala...yg habis manis sepah dibuang....Cik gu Mala tanding katne ekkk ??

Tanpa Nama berkata...



Haji Muaalim Manjung Habaq:


Calun Pas Pasir Panjang pompuan taukeh computer..pernah dapat tender notebook 1 malaysia utk budak sekolah dari kerajaan.orang nya cantik tapi sayang jadi pembangkang...kesian laa!!

fareezpro2 berkata...

Pakatan rasis?jap2

Pas ada melayu,dhp ada cina n india
Pakatan pun ada cina india melayu
Dap pun ada cina india melayu

Dimana rasisnye?

Umno bngse melayu sahaja,ada cina ke india?
Mic bangse india,ada ke bngsa melayu ngan cina?
Mca bngse cina,ada ke bngse melayu dan india?

So,sapa yg rasis?

fareezpro2 berkata...

Mcm ni cara perckapan tuan haji?

Tanpa Nama berkata...

huhu

syam toonses berkata...

Tolong beri pencerahan tentang dakwaan anda tu whai jijan mali..sy perlukan..mungkin dgan hujah anda,ada yg brubah hati..tp hanya fkta shja,.aku xnak merapu..

bapak tiri ko berkata...

Assalammualaikum...srikandi yg berhati waja...tidak kira siapa pun lawannye...walaupun jerung besar.. lawan tetap lawan...harap2 betul ura2 die akn brtanding...#inikalilah

Tanpa Nama berkata...

DAP tak racist selagi kepentingan orang Cina diutamakan. Berapa kerat orang Melayu yang jadi ahli DAP???
Kalau setakat bilangan orang Melayu dikira dengan jari pun masih dianggap tidak racist, itu agak melampau kecuali bagi orang yang buta hati.


Tanpa Nama berkata...

kita mahu pembangkang yg berwibawa .tp yg ada hampeh.....

Tanpa Nama berkata...

contohilh pemilihan cec dap telus mulus bolos....

Tanpa Nama berkata...

cerliht percakapan tuan guru yg anda snjung .itukah tok guru....

Tanpa Nama berkata...

wakil dlm cec ada org mlayu klu ada silp kira.....ada betul

syam toonses berkata...

Berwibawa camane tu?

IPOH MALAY berkata...

jangan gaduh..

Anwar: Hudud tak ada tempat dalam dasar Pakatan

Walaupun PAS berkeras untuk melaksanakan undang-undang hudud di Kelantan, tetapi ketua umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim memberi jaminan kepada masyarakat Cina bahawa undang-undang kontroversi itu tidak ada tempat sama ada dalam konsensus atau dasar Pakatan Rakyat.

Semasa berdialog dengan lebih 200 pemimpin masyarakat daripada
kira-kira 65 persatuan dan dewan perniagaan Cina di Subang Jaya malam tadi, ketua pembangkang itu berjanji untuk menyampaikan kebimbangan masyarakat berkenaan mengenai perkara itu kepada parti Islam tersebut.

Anwar mengulangi bahawa Pakatan berfungsi atas dasar bahawa sebarang keputusan mesti mendapat konsensus kesemua ketiga-tiga parti komponennya dan mengikut perlembagaan persekutuan, atau jika tidak, ia tidak akan dilaksanakan.

Katanya, apabila orang bertanya tentang pendiriannya mengenai undang-undang hudud, beliau memberitahu mereka bahawa pendirian PKR dan Pakatan Rakyat adalah untuk menyokong perlembagaan.

“Tetapi apabila orang bertanya pendirian peribadi saya sebagai seorang Muslim, ini adalah satu soalan ‘tricky’. Jika anda menjawab ‘tidak’, maka anda mati. Tetapi jika anda menjawab ‘ya’, maka tajuk berita New Straits Times esok akan menjadi ‘Anwar sokong undang-undang hudud’,” katanya.

Sebagai seorang Muslim, ahli parlimen Permatang Pauh itu berkata, beliau mesti menerima Al-Quran yang memperuntukkan undang-undang hudud. Tetapi pelaksanaan dan konsensus Pakatan mengenainya adalah isu yang berasingan.

Menjawab komen dari hadirin bahawa pemimpin PAS perlu memahami bahawa undang-undang hudud terus menjadi kebimbangan masyarakat tersebut, Anwar memberi jaminan beliau akan sampaikan mesej itu kepada Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Aziz Nik Mat dalam mesyuarat Pakatan yang dijadual hari ini (Rabu).

Anwar menegaskan bahawa, sepertimana perasaan orang Cina
berhubung kenyataan mengenai Islam, masyarakat Melayu-Islam juga bimbang dengan komen-komen yang dibuat oleh beberapa pemimpin muda DAP.

Anwar juga menyentuh tentang kenyataan yang disensasikan oleh akhbar-akhbar berbahasa Melayu yang Pakatan akan mengurangkan jumlah penjawat awam jika gabungan itu memerintah.

Sehubungan itu, katanya, beliau telah meminta pemimpin gabungan itu supaya membuat pembetulan bahawa Pakatan tidak akan mengganggu penjawat awam, kerana mereka (penjawat awam) bimbang mungkin diberhenti dan menganggur jika Pakatan mengambil alih kerajaan pusat.
Sumber: Malaysiakini / Print Screen

IPOH MALAY berkata...

tak baik pergunakan hudud untuk hentam org lain sedangkan...

Tanpa Nama berkata...

Sokong siti aisyah ...rekod bersih x ada rasuah, tutup aurat & berilmu..hidup siti aisyah

Tanpa Nama berkata...

sokong PKR bermakna anda menyokong peliwat dan penzina. Noktah

sarip dol berkata...

Ada bukti ke???

Tanpa Nama berkata...

sendiri mau ingt la..... sarip oiiii......

Tanpa Nama berkata...

Tak kira apa org kata...aku tetap sokong siti aisyah..peduli apa cai mno guna fitnah liwat..tu kes seks altantuya taknak cerita bro..

IPOH MALAY berkata...

apa rekod Husni rasuah. buktikan 1. RM20 juta ke Lajim Ukin? kerja Husni ke? pemimpin bekerja mendapat sokongan. Siti Aisyah belum bekerja. gi cari tempat org tak buat kerja, bertanding sana. Contoh kaedah mengundi orang Melayu gred D yang ketinggalan zaman. Undi sebab busuk perut. Bukan sebab pilih wakil. Ignorant kitol. kecoh sokong siti aisyah, tapi mengundi entah kat mana. kelakar bin kelawar.

Tanpa Nama berkata...

Sokong siti aisyah...calon berkaliber & boleh dpercayai...tak mcm pemimpin mno, nak mnang kena tabur duit...lpas tu ckp politik wang..bkn rasuah..mmg bahlol

IPOH MALAY berkata...

ayat lu je dah nampak sapa bahlol.. nik aziz bagi duit kat orang asli satu dunia tahu. alasan dia apa? kenapa alasan dia lu boleh terima? buta mata buta hati macam lu je yang masih menongkat langit dengan pencungkil gigi.. hehehe... teliti elok2 nilai2 kebahalolan yang mungkin anda pertonjolkan sebelum berkata-kata..

Tanpa Nama berkata...

Ipoh malay pla bangang, ckp mcm sampah. X tau peribadi org nak sumpah serana. Risau sgt bler pr menang, takut xder masuk poket sndiri nnt. Apa salah bg duit kat org asli. Bn hulur duit x salah ler?Teliti ayat kome sndiri yg menunjukkan yg mgkin anda berperangai samseng dan x der adab ble bcakap.

fareezpro2 berkata...

Owh,anda ni tuhan ke nk menilai org peliwat dan penzina?mahkamah syariah mane yg da jtuhkan hukuman atas perkara2 yg tuan ckp tu?

fareezpro2 berkata...

Kes ajib ngan kak ziana x nak korek blik?kat port dickson?mcmana askar cover diorang?

fareezpro2 berkata...

Btol,bg br1m kat2 ngundi x salah?

Tanpa Nama berkata...

Ipoh mali tak faham aku cakap..bahlol. pemimpin mno tabur wang tu bkn praya, tp pmilihan mno, cth isa samad, ali rustam, kj..dituduh main politik wang, bukan rasuahkn?..

Tanpa Nama berkata...

kerajaan haram Perak bakal ditumbangkan!