Ahad, April 28, 2013

Pakatan Rakyat Mampu Menang Tanpa Anwar Ibrahim

Pakatan Rakyat mampu mempunyai reputasi yang cukup baik tanpa adanya Anwar Ibrahim. Meskipun kerana dialah wujudnya Pakatan Rakyat, namun selepas 5  tahun, ternyata dia merupakan liabiliti terbesar buat Pakatan Rakyat.

Ini adalah rentetan polemik demi polemik yang ditimbulkan seolah-olah mahu menunjukkan siapa dia yang sebenar. Kita mempunyai ribuan kalangan rakyat yang mempunyai karisma sebagai pemimpin. Tidak mungkinlah orang seperti Anwar ialah jenis terbaik yang kita ada yang boleh dijadikan pemimpin alternatif. 

Isu paling kronik yang wujud pada Anwar antara lain adalah seperti di bawah:

1. Belum bertaubat melayani nafsu terlarang.

2. Berbangga menjadi tokoh Islam liberal rantau Melayu.

3. Gemar memburukkan negara di luar negeri.

4. Menyemai fahaman pluralisme agama.

5. Merestui penipuan dalam pemilihan parti.

6. Tidak bertindak sebagai wakil kepada rakyat Permatang Pauh dalam menjuarai isu setempat.

7. Mencipta segolongan manusia yang berjuang atas dasar benci, bukan atas dasar menghormati.

8. Membenarkan penggunaan Allah untuk Kristian Evangelical yang menganut fahaman Tuhan Bertiga.

9. Memperjuangkan supaya agama hanya sah dianuti untuk warga berumur 18 tahun ke atas secara undang-undang.

10. Memerangkap ramai cerdik pandai Melayu dengan agenda anti-establishment.

Rakyat tidak perlu terburu-buru untuk mengubah sesuatu sistem yang sempurna hanya kerana di dorong oleh seruan 'ubah' dan inikalilah.

Lojiknya, kita tidak perlu membina jalan baru yang membazirkan wang seandai jalan sedia ada tidak mulus.

BOLEH JADI, JALAN BARU YANG DIBINA LEBIH BURUK AKIBAT DIBINA OLEH PIHAK YANG MEMPUNYAI CORAK PEMIKIRAN 'NEGARA INI PERLU DIRATAKAN BAGI MEMBINA ASAS BARU'.









3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Pasal perkara 2, 4, 8, 9, maka Anwar akan dapat undi bangsa lain selalu.

Bodoh punya pemblog.

Tanpa Nama berkata...

Korang gaduh teruk2 pasai politik pun buat apa? Yang untung dan kaya raya- menteri, yang bahgia, bgembira, shoping serata dunia - bini menteri, yang pakai lamborghini/ferrari - anak menantu mnteri, yang ada jet peribadi- adik beradik mnteri, yang ada syarikat juta2- sepupu sepapat dan kawan2 mnteri. Korang ada apa? Kain batik selai, tanah merah selori dan BRIM, itu pun 5 tahun sekali... rugi-rugi! Minyak akan naik lagi, harga barang melambung tinggi, GST duk nanti, bli sebiji kreta bayar harga 2 biji, gaji tak juga tinggi, saman AES, cukai dan toll duk kena hari2, nak smbung mngaji, tambah hutang PTPTN lagi!... Adakah BN janji nak turunkan semua ni? TIDAK SAMA SEKALI! So Lu pikir sendiri! Macmna nak tanggung anak bini? Tak kan nak kena reja dari pagi smpai pagi, kalau keadaan teruih mcm ni... Bijak la dalam mngundi, tolong la diri sendiri, bukan tolong mnteri... UBAH!TUKAR KERAJAAN... biar kita pulak yg senang

IPOH MALAY berkata...

Tanpa nama 1

Lu nak jadi kapir, pilih zimmi atau harbi. Bila dah jelas, baru gua boleh jawab.

Tanpa nama 2

Bapak lu hantar lu gi sekolah memandu suruh bawak kereta supaya kena saman AES ke? Lu nak penuh nafsu duniawi, lu salahkan kerajaan dalam semua segi, baik lu pegi mati.