Khamis, April 11, 2013

Pelajar Samseng Belasah Ketua Kelas Dicekup Polis


Teman dulu bergaduh juga di sekolah. Hancor. Biasalah. Remaja.  Bila kena sebut-sebut nama bapak, tentulah panas. Tapi yang teman bertarung 10 minit tu dengan budak sebaya belaan gangster. Tak siapa menang tak siapa kalah. Ada uumph lah. Pengetua berbangsa India sekolah teman yang berprestij depan Padang Ipoh tu pun back up teman. Walaupun lawan teman tu sebangsa dengan dia. 

Tapi budak sekarang berani dengan ketua kelas yang nerd je. Lan Todak? Hehe. Mesti OC Balai ni suruh kaki tomoi ni tomoi tiang TNB. Sama jugak kan. Tak melawan... Tapi.. ?

Penyudahnya, berhiaskan gelang silver, comel tak Kak Ton? Hehehe. 

Gigi pun belum tumbuh habis dah merasa kena gari. Bila cikgu lutut perut sekor-sekor jenis ini, mak bapak serang sekolah. Serang cikgu.

Apapun, didiklah anak-anak korang baik-baik. Buat apa lah nak tunjuk samseng sampai kena kutuk kat Twitter, sampai trending, kena cekup Polis lagi. Kot kena hantar Henry Gurney, tentu banyak al-Juburi menanti. Eh, bukan politik ler. Fahami itu.

Tapi wajib teman khaborkan kepada tukang share gambar ni kat FB dan Twitter, apapun jenayah mereka, mereka dilindungi oleh Akta Kanak-kanak. Penyebaran gambar mereka tanpa 'censorship' adalah salah di sisi undang-undang.

26 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kalu bangsa muka dari kecik2 dah biadap camtu terbawa bawa ke alam dewasa patut di humban dalam sarang buaya 3 ekoq berok cilik ni

Tanpa Nama berkata...

Nasib baik bukan anak ku yg kena belasah kalu x cincang sampai lumat

Tanpa Nama berkata...

Bagus.. bagus.. harapan untuk jadi kepala gangster dalam PKR 10 tahun lagi eh. Masa tu tak gaduh main lutut-lutut dah... boleh gaduh tunjuk pistol lagi....

Tanpa Nama berkata...

Inilah hasil dari didikan kerajaan omno dimana moral budak2 dah semakin teruk.banyak dihidangkan dgn program hiburan dan ganas yg melampau..contohnya program belia di putrajaya dulu sanggup jemput tarian lucah k pop dan snggup pula batalkan program agama..berbeza dgn program pr yg penuh pengisian rohani demi memantapkan akhlak..itu belum lg contoh budaya samseng yg gangu program org hingga snggup baling kasut dlm msjid..rakyat boleh nilai..sebuah negara yg dikatakan islam hidangkan tarian lucah utk remaja?mcm mna tu..boleh ke..

IPOH MALAY berkata...

orang PAS kalau tak kaitkan satu benda pun ngan politik, sure mati mulut berbuih.

IPOH MALAY berkata...

...serta merta. kami paham penyakit komer. nahas komer PRU ni. orang berpenyakit tak layak memerintah.

Tanpa Nama berkata...

Saya hanya sekadar mencari penjelasan.kalau salah betulkan lah.soal hidup mati setiap manusia akan merasai.tp bgaimana kesudahan kita..saya nak minta pnjelasan mcm mna kira sebuah kerajaan yg istihar diri dia islam menghidangkan hiburan sebegitu kpd rakyatnya khususnya remaja..apakah betul cara kerajaan sekarang mndidik remaja..kalau betul apa faedahnya atau dari segi ilmiah yg kita dpt utk anak2 kita..boleh terangkan..

Tanpa Nama berkata...

Ni mesti stapa ali yg ajar ko kn..?
Kuikuikui..

IPOH MALAY berkata...

saya tanya , jawab dulu.. salah mak bapak atau salah kerajaan. bukan semua anak sekolah jadi macam ni. sama juga sikap anak2 di sekolah-sekolah bawah seliaan parti PAS. MALAH menitis air mata melihat anak2 sekolah dipaksa menjual dagangan di Cheras sampai larut malam.

Soal hiburan, negara ini bukan 100% muslim. Anda yakin kalau anda memerintah, K-Pop tak masuk? Anda yakin anda mampu halang DAP dari mencerca anda kerana menyekat bukan islam berhibur?

Selama ini anda tidak pernah menang dengan DAP dalam menentang konsert hiburan.

Azhar Idrus mahu menggunakan PICC melalui jalan yang provokatif. Pada ketika yang provokatif. Sekarang, ketika tak ada program, mana Azhar Idrus? Kenapa tak sewa PICC? Jangan kata sebab politik dia tak boleh masuk PICC. Program dia di stadium kuantan urusetianya UMNO.

Tahukah anda pada hari belia di putrajaya, ramai belia bukan melayu juga ada di sana. malah ada kawasan untuk belia cina beraktiviti dengan kreativiti budaya bangsa mereka.

sesungguhnya saya amat simpati dengan cara anda berfikir. anda seperti baru mendapat kewarganegaraan, penuh naif tentang duduk bangun negara ini. provokatif membuta tuli hanya menyerlahkan rendahnya aras pemikiran anda.

walaupun anda mengunakan Tanpa Nama, tapi yakinlah, anda tahu anda siapa. dan anda tahu jika anda menggariskan kata-kata , impaknya jatuh kepada anak isteri anda, dengan hanya anda sendiri yang tahu melalui penilaian sendiri. saya harap anda sedar akan itu.

IPOH MALAY berkata...

bila saya diam, bukan bererti saya tak tahu menjawab. tetapi saya meluat dengan spesis anda.

Tanpa Nama berkata...

X kisah la sape yg ajar wlupun najib sekalipun.yg pwnting hidup kita mesti berpandukan alquran dan hadis sbg pedoman.kalau x betul tlong betulkan ye..akhlak kita x kira sape pun dia wlu pemimpin skalipun msti brpandukan alquran dan hadis.betul x.adakah sbg org islam kita diajar akhlak yg buruk..adakah kita suka kalau anak2 kita belajar dari hiburan yg dihidang krajaan spt k pop tu..Allah memberi kita panduan hidup utuk memandu hidup kita supaya lebih selamat.kenapa sesetengah mengaku mempertahankan islam tp buat dwmo dgn mencarut pada org kafir yg sememangnya x faham islam.dah la berdemo memprtahankan islam tp org yg brdemo x mencerminkan seorang muslim.pkai dah la x tutup aurat pas tu terkinja2 dan mencarut kpd org yg amemangnya x fhm islam..begitukah akhlak seorang muslim yg kerajaan nak.berbeza dgn PAS yg berjaya menjinakkan DAP menerima konsep islam hingga lim kit siang yg trkenal rasis snggup brtnding atas tiketPAS..maknanya pas telah berjaya dalam dakwahnya trhadap musuh islam..apa yg omno telah buat untuk islam.kalau akhlak..out..umno cuma bina msjid tp penghayatan masjid x di praktikan..yg dok praktik mcm mna nak halalkan yg haram..marilah kita sama2 muhasabah diri apakah dgn hidangkan k pop kpd remaja akhlak meraka akan jd elok..

IPOH MALAY berkata...

kalau ariel sharon kata dia akan serahkan Israel kepada Palestin semata-mata nak undi orang Palestin, semudah itu kita percaya? anda jelas muda dalam penelitian politik. dan bercakap jangan lupa bahawa bukan awak sahaja orang islam. saya juga orang islam. azwan ali yang di pihak anda juga islam. bezanya? itu sekadar contoh. ingatlah, politik tak pernah memecahbelahkan umat islam dari zaman burhanuddin helmi hinggalah asri muda. tapi kini? sendiri ada jiwa, sendiri muhasabah. dan saya bermuhasabah dipihak saya pula.

IPOH MALAY berkata...

dan sepertimana kerajaan tak suruh anda taksub kepada PAS, begitu juga kerajaan tak suruh budak2 taksub kepada k-POP... di akhirat, dosa sendiri dipertanggungjawabkan atas diri sendiri.. jika anak anda kerana runtuh moral dan jawapan kerajaan hidangkan k-pop .. TIDAK DITERIMA jawapan itu melainkan anda juga sendiri akan dipertanyakan.. ujian sekeliling semakin hebat menjelang akhir zaman. itu janjiNYA. hidup semagai manusia, jangan segera menyalahkan orang lain sebab nak lepas leher sendiri. selamat malam.

IPOH MALAY berkata...

lagisatu, kisah tatacara perlakuan pemakaian demo pertahankan Allah itu hak dia. sepertimana anda menyokong bukan islam menggunakan kalimah Allah. Anda jauh sasau bila mengeji mereka menjolok mata berdemo mempertahankan nama Tuhan mereka dan pada masa yang sama anda mengatakan perempuan tak tutup aurat menunjuk isyarat lucah itu pejuang yang berani sebab menyertai BERSIH. pemikiran anda sendiri keruh. siapa yang mahu mendengar buah kata-kata anda?

Tanpa Nama berkata...

Itu la spesis anda.auka mnolak kebenaran.tp saya fham anda telah dididik mcm tu utk butakan hati menerima kebenaran..sama dgn pemimpin2 anda.akhlak anak2 jd truk ab salah kerajaan.sb apa?..sb pemimpin kerajaan pun mcm tu.suka benda2 hiburan mcm tu.suka kpd kelucahan.knp di negara2 timur tengah kerajaan berkuasa menentukan halatuju dan ikutan rakyat.knp kerajaan kini x brkuasa menghalang perilaku moral yg x elok.x kisah la apa bngsa atau agama mana pun x ada yg nak anak2 mereka jd x elok..kerajaan brkuasa pa membuat satu kod etika berpakaian.knp biar bebas nak pkai apa pun.mngkin anak2 pemimpin anda pun suka mcm tu sb tu la dibiarkan bebas.tu baru satu contoh yg mudah.krajaan brkuasa menentukan cara brpakaian utk rakyatnya..boleh kan.knp dulu shahidan kasim MB perlis pernah mencadangkan agar budak2 bwh 18 thun dikenakan perintah brkurung slepas pkul 10 mlm.tp cadngan itu ditolak.kenapa..bukankah itu salah satu punca krisis moral..ibu bapa x salah pun.mana ada ibu bpa nak anak dia jd x elok wlupun dia bkn islam..x tau la kala ada geng2 anda mcm tu..krajaan patut sekat hiburan mcm tu yg terang2 punca krisis moral walau kpd remaja bkn islam..islam memberi dan menjaga setiap perilaku manusia x kira apa pun agamanya.sebab tu islam suruh kita hidup harmorni dgn penganut lain moga2 mereka akan nampak kecantikan islam..sedih kan.dah la org islam sndiri x fhm islam,pas tu terkinja2 mrah kat kafir..nak tunjuk akhlak islam ke mcm tu.mudah fham mcm ni la..dlm surah fatihah mula2 maksudnya"segala puji bg Allah TUHAN SEKELIAN ALAM'maksudnya bkn hanya tuhan utk org islam saja..kalau x betul anda betulkan ye.saya bg tau apa yg sya fham je.tp puak2 ni dah la x fham atau buat2 x fham,dok jerit2 tunjuk akhlak islam mcm tu..elok ke.kalau bg penerangan elok2 x leh ke..mcm PAS mendekati org kafir dgn ilmiah bkn cara omno penuh provokasi.

IPOH MALAY berkata...

jika mahu bercakap seperti orang alim baik2.. saya pun boleh. tetapi saya bukan jenis mempergunakan lapik agama untuk mengajak orang yang turut beragama dengan saya supaya berfikir. saya tak menganggap semua orang bodoh. tak sebongkak itu. tetapi sedara cukup riak. semoga Allah memberi sebenar-benar hidayah kepada sedara. bukannya parti politik yang menghidayahkan saudara sehingga matlamat pengisian rohani saudara tercemar teruk oleh agenda caca marba.

IPOH MALAY berkata...

surah fatihah ayat pertama ialah dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha mengasihani.

saya tak pernah menolak kebenaran. buktinya apa? saudara jelaskan dahulu apa penyudahnya apabila 'penegak Islam' dan 'penegak sekularisme' berkuasa?

IPOH MALAY berkata...

saudara ngawur terlalu jauh. pulanglah ke pangkal jalan. tidak perlu mengundi BN pun untuk pulang ke pangkal jalan. cuma perlu sedar bahawa sayang sekali, pengisian rohani anda corrupted dengan politik membuta tuli

Tanpa Nama berkata...

semua umno yg salah.budak tu kena belasah pun dia kata yg belasah tu najib..najib pakai topeng.badan dikecikkan.superimpose.
bahlol binti bengong.

Tanpa Nama berkata...

Kami manusia. Ipoh malay spesis lain ker?

Tanpa Nama berkata...

Bkn umno ker yg suke men gangster. Ble jd menteri umno ni pd ms akn dtg

Tanpa Nama berkata...

X yah ler nak bertekak ngn ipoh malay ni. Die je la yg btul tu, x der yg salah. Kite jgn ganggu die slalu , die nak tumpukan pru 13. Klu kalah nnt projek xder pla.

IPOH MALAY berkata...

tu la orang PR.. bela pemerintah sebab projek.. aku bukak kedai buah je.. projek mende? korang

1. buruk sangka
2. hentam kromo
3. salah memanjang

cemaner nak menang?

Tanpa Nama berkata...

Berita takkan masuk Haprakdaily dan Suara Keldaian....

KUALA LUMPUR 12 April - Bekas Menteri Besar Perak, Datuk Seri Mohammad Nizar Lambai hari ini gagal dalam kes saman fitnahnya di Mahkamah Tinggi di sini terhadap Sistem Televisyen Malaysia Berhad (TV3) berhubung isu nombor pendaftaran WWW 1 milik Sultan Johor.

Ini berikutan keputusan Hakim Datin Yeoh Wee Siam menolak saman terhadap TV3 dan Produser Buletin Utama, Rohani Ngah dengan alasan pihak defendan berjaya membuktikan pembelaannya berdasarkan ulasan saksama terhadap perkara yang menyentuh kepentingan awam

Tanpa Nama berkata...

Terbaik dari ladang PAS.... sesuatu yang pemimpin UMNO tak berani lakukan

http://goo.gl/ZgX52

fareezpro2 berkata...

Btol,x pnah lg tgk dlm youtube,samseng pkr buat kacau,huhuhu,yg bnyaknye samseng umno