Monday, April 08, 2013

Taman Perpaduan Diserang Bendera PKR

Bagi mereka yang tiba-tiba sampai di Taman Perpaduan di musim pilihanraya ini, pastinya terkejut apakah Taman Perpaduan ialah kubu kuat PKR. Namun anggapan itu dinafikan oleh penduduk Taman Perpaduan.

Setelah disiasat, barulah diketahui bahawa permainan wang dari pihak PKR yang akan bertanding di DUN Hulu Kinta telah menjadikan keadaan sedemikian rupa.

Ketika ditanya semalam kepada petugas-petugas BN, mereka menjawab, bendera masih belum sampai. Lagi 2 hari. 

Namun impak bendera yang dikerjakan beberapa macai PKR dengan sumber kewangan dan bekalan stok yang banyak, telah merubah pemandangan Taman Perpaduan.

Jika mereka berani masuk kubu orang dengan tindakan gila-gila memerahkan mata walaupun tahu akan kalah, apa tindakan mereka yang mempertahankan? Senyum sinis memikirkan.

6 comments:

Anonymous said...

BRO, TOLONG BAGI TAU ORANG UMNO, DI PUNCAK ALAM PUN SATU BENDERA BN PUN TAK DE! DALAM KAWASAN MENUJU KE TAMAN-TAMAN PERUMAHAN. DI SINILAH LETAKLAH UNIVERSITI TEKNOLOGI MARA, YANG PALING CANGGIH, DAN CANTIK, TAPI SAYANG, TAK DE SEKOR PUN ORANG UMNO NAK LETAK? SAYA BOLEH MINTA TOLONG BUDAK UITM LETAK BENDERA, TAPI MANA NAK CARI BENDERA? BOLEH TOLONG SAYA?

mat said...

mmg bahlol jentera umno ni. dekat kedah pun masih guna bendera lama. dah tau nak pilihanraya tahun ni buat la siap2. bahlol sebakul untuk korang. tak serius langsung buat kerja .nak komisen je

مهمد شفاريز said...

Alif mim nun wau = sarkis

مهمد شفاريز said...

Mu x pnah datang mdan gopeng ke ipoh malay?mcmane puak bn mu serang mdan gopeng?

Unknown said...

Pe la masalah ko ni ipoh malay??pasal bndra PKR lbh dr BN pun ko kecoh masuk kubu la pe la..mrepek je ko..kata demokrasi,trima je la cra kempen tu..tmpat aku,aku tak ksah pun bndra BN ke pe ke bnyak..da memang krja parti nak brtanding..tah pe istilah sesuai la tok ko ni..haih!!

Anonymous said...

Taw x per he he.