Khamis, Julai 25, 2013

PIBG SK Seri Pristana Disyor Ambil Tindakan Undang-Undang

Pihak sekolah SK Sri Pristana melalui PIBG disaran mendakwa penyebar fitnah "murid dipaksa berbuka di dalam tandas dan dilayan seperti hamba abdi" di mahkamah  - yang dilihat cuba menjadi kesinambungan gertakan menghina ke atas Islam yang melanda tanpa henti dewasa ini.

Ini juga dilihat mampu sedikit sebanyak mengekang cubaan untuk menggugat secara sentimen ke atas umat Islam bukan sahaja di negara ini, malah di rantau ini.

Justeru, dakwaan di mahkamah perlu dibuat mengikut peruntukan undang-undang yang membolehkannya. Jika tidak boleh, cuba bagi boleh -  bagi membuatkan mereka yang cuba menyebar sentimen fitnah, akan berfikir tujuh lapan kali untuk berbuat demikian.


6 ulasan:

usin berkata...

patut, melalui pibg sebagai peringatan kpd makhluk2 yg sebenarnya mula tunjuk berani meluahkan sifat jeles kpd melayu Islam. dulu hanya jeles tp tak berani, sekarang nampak bangga kalau berani tunjuk jeles. saman sahaja....aku sokong 1000000%.

Tanpa Nama berkata...

Muka yang mulakan isu ni dalam fb dah tau. Kes boleh dianggap prima facie, ada tujuan menghasut benci Melayu dan Islam.

Apalagi, saman la mak murid rasis tu!

Tanpa Nama berkata...

Setuju dengan Tanpa Nama - 1.28 PG.

Otak geliga berkata...

Setuju dgn anon2 n Usin.....skrg jgn lepaskan keluarga bdk India tu

minta pencerahan dr dia kenapa kaitkan isu ni dgn Melayu, Islam & Allah.....rakyat wajib tahu perkara sebenar

jgn bg dia lepas mcm tu je....berani buat, berani tanggung.....harap media arus perdana dpt mencari & mengejar keluarga bdk India tu sampai dpt sbb kes ni mmg popular & hangat meletop.....yg untung paper masing2 jugak.....kejar keluarga India ni sampai dapat

Otak geliga berkata...

lupa pulak....ada lg sorang yg perlu beri penjelasan iaitu blogger Amenoworld

tanya dia kenapa dia cuba memburukkan Islam & Melayu di bulan mulia Ramadhan ni.....apa motif sebenar dia ni

nak popular
sbb fulus
atau mmg memusishi Islam/Melayu

kenyataan berbaur fitnah menuang petrol dkt bara api spt Amenoworld jgn dilepaskan krn telah JELAS menghina Islam, Melayu & Allah di bulan mulia ini

Tanpa Nama berkata...

Ini adalah tindakan yang terbaik.Peguam2 Melayu yang hebat inilah masanya tampil untuk membela seorang Melayu dan Islam yang difitnah oleh kaum kafir secara melulu.