Thursday, July 25, 2013

Fitnah Perkauman Tidak Mampu Ditangani Oleh Undang-undang?

Ini muka pencetus provokasi isu makan dalam tandas. Dia mencetus sentimen kebencian. Dia cuba menjadikan isu tempat makan sementara yang merupakan bilik persalinan diubah sementara yang digunakan oleh semua murid, bagi menggambarkan berlaku penindasan kaum dengan nada menghina, meluahkan kata-kata yang agak biadap ke atas agama Islam serta mengaitkan nama Allah dalam kebenciannya ke atas orang Islam dan ibadat orang Islam.

Tiadakan peruntukan bagi membolehkan dia didakwa kerana memfitnah dan menghasut?

Jika fitnah melibatkan pegangan agama orang lain oleh mereka yang beragama lain tidak mampu ditangani undang-undang, tidak mustahil ada rakyat yang bertindak menangani dengan tangan sendiri, maka negara ini bakal memasuki fasa negara gagal.


Tanpa Nama berkata...
Dia arahkan bercuti rehat seminggu ?.Apa salah beliau?.Macam mana Kementerian pun boleh terpedaya dek bloger peminfitnah.Itulah aku tak nampak sorang pun menteri Melayu yg berwibawa dari PM sampai ke bawah,termasuk Mohidin 2X5 je.Tenat



2 comments:

Anonymous said...

Saya pun kecewa dengan TPM kita. Semakin jelas kaum Melayu tak boleh harapkan pemimpin-pemimpin Melayu baik dari UMNO, PAS atau PKR untuk membela nasib kita di negara yang tercinta ini.Kaum pendatang semuanya betul sementara kaum Melayu semuanya salah.

Anonymous said...

Cuba hasut melayu supaya benci melayu dan kerajaan. Dia mau anak dia makan di hotel ke atau istana,sedarlah awak tu siapa,kurang ajar sampai agama pun nak masuk,gempar keling. 1Malaysia memang gagal mana boleh semua nak satu. Semua parti melayu ia itu UMNO dan PKR tak buat apa pun, PKR bubuh cili lagi, PAS perjuang Islam bukan Melayu,apa melayu nak buat terpaksalah kena buli dalam negara sendiri.