Tuesday, September 10, 2013

"Kalimah Allah bukan sebahagian kepercayaan Kristian"


PUTRAJAYA 10 Sept – Kalimah Allah bukan merupakan sebahagian kepercayaan, kefahaman mahupun pengamalan orang Kristian, demikian hujah Peguam dari Majlis Agama Islam Selangor, Tan Sri Abdul Aziz Abdul Rahman.

Katanya, tidak mungkin kalimah Allah menjadi sebahagian kepercayaan orang Kristian.

"Jika kalimah Allah menjadi kepercayaan mereka, sudah tentu mereka Islam. Justeru, perkataan Allah adalah untuk agama Islam bukan untuk Kristian," demikian antara hujahnya.

Beliau berkata, saya tidak pasti bagamaimana mereka (orang Kristian) menterjemahkan God kepada Allah.

"Dalam bahasa apa? English pun tiada perkataan Allah. Sebabnya, dalam Bible asal mesti dalam bahasa Hebrew (Yahudi Israel).



Bacaan lanjut : BELANTAN

2 comments:

Anonymous said...

JAKIM/JAWI dan Mahkamah Syariah harus lawan HABIS-HABISAN, loyar-loyar/NGO-NGO SAMPAH DAPBANGKAI/PKR (dan sekutu mereka dari si KAPIR-PALING-GANAS, Barat-Israel), yg. asyik menyerang Islam/umatnya, demi menjatuhkan Tanah Melayu ini sbg. NEGARA ISLAM!
Dan mana-mana PENGKHIANAT Islam/Melayu memang patut BERAMBUS - pi hidup kat negara Kristian-Yahudi Barat!

Si guan eng-HARAM-JADAH buat pengumuman DAJALnya waktu "Christmas Eve" - ini sengaja dan amat dirancang dgn. halus dan berniat amat jahat, kerana waktu itulah kelahiran Jesus pd. kaum Kristian. Jadi, waktu pengumuman DAJAL DAPBANGKAI nak MENGKRISTIANkan Kalimah Allah SWT, disyaki bukan shj. utk MENGHINA Allah SWT kita, tetapi juga Islam/umatnya secara keseluruhan, di samping mengumumkan Tanah Melayu sbg. negara Kristian-Yahudi puak Kristian Zionis DAPBANGKAI/PKR! Juga, si DAPBANGKAI ini disyaki nak menghasut semua kaum Kristian, termasuk Bumiputera Kristian Sabah/S'wak, utk. membenci Islam/umatnya, terutamanya kaum Melayu/UMNO, dan cuba MENGKRISTIANkan seramai mungkin Islam/Melayu dan Bumiputera lain, terutamnya di Sabah/S’wak.

Sepatutnya, undang-undang yg. berasaskan "demokrasi/hak asasi" SAMPAH si hipokrit Barat-Zionis (yg. sekutu kuat si DAPBANGKAI/PKR), tidak harus dibenarkan MEMIJAK/MENGGERTAK/MENGHINA/MENGUASAI Islam/umatnya, bila berkaitan dgn. hal-ehwal Islam. Bayangkanlah, kalau si DAPBANGKAI boleh sampai mencabar nak MENGKRISTIANKAN Allah SWT kita, tidak mustahil masjid dan al-Quran kita mahu diKAPIRKan, contohnya, JENAYAH SYARIAH ke atas surau di Johor dan si loyar-kurang-ajaq Bukan Islam nak jadi peguam Syariah, baru-baru ini! Juga mungkin segala jenis perangai-mcm-HAIWAN BUAS, terutamanya seks bebas, pornografi dan minum arak, akan `dihalalkan` di TANAH MELAYU ISLAM ini, yg. akan MENYONSANGKAN akidah anak-anak muda Islam/Melayu. Di Barat, cthnya. di Jerman, sebelum baru-baru ini, MEROGOL binatang terutamanya ANJING; adalah sah dari segi undang-undang Barat-Zionis –LAKNAT! Kegiatan seks Bisexual, dgn. lelaki mahupun wanita, dgn. amat rakus, jgn cakaplah, terutamanya di Peranchis – yg. ganjilnya, ramai si suami berahsia pula dgn. isteri/teman wanita malang mereka!

Sedangkan juga, rejim-rejim KRISTIAN-YAHUDI Barat-Israel, sedang membunuh umat Islam sesuka hati spt di Palestin, Iraq, Libya, Syria, Somalia, Afghanistan, Mali, Yemen, Sudan, Nigeria, Lebanon dan selatan Thailand/Filipina, dan kemudian akan ke Iran dll, termasuk Malaysia ini contohnya bermula dengan Sabah baru-baru ini. Bahkan pengganas TALEBAN dan AL-QAEDA adalah diCIPTA oleh Barat-Israel sendiri, untuk tujuan MENJATUHKAN Islam, membunuh umatnya terutamanya yg. nasionalis, bertujuan utama untuk melaksanakan PENJAJAHAN mereka, ke atas negara-negara Islam yg. kaya minyak gas; lihat di http://www.globalresearch.ca/fighting-al-qaeda-by-supporting-al-qaeda-in-syria-the-obama-administration-is-a state-sponsor-of-terrorism/5339728, Fighting Al Qaeda by Supporting Al Qaeda in Syria: The Obama Administration is a “State Sponsor of Terrorism”, By Prof Michel Chossudovsky, Global Research, June 19, 2013 (lepas itu si Barat-Israel BERPURA kononnya asyik diserang al-Qaeda/Taleban; sebenarnya diserang pejuang Kemerdekaan Islam yg. sebenar)!

Maka, Dunia Islam/Dunia Ketiga JANGANlah tunduk lagi kpd. ancaman DAPBANGKAI/PKR (dan sekutu mereka dr. PAP-Barat-Israel) dgn undang-undang berasaskan "demokrasi/hak asasi" SAMPAH si KAPIAQ GANAS -Zionis (kononnya "universal human rights" - PENIPU betul), salah satu SENJATA plg. DAJAL mereka utk. MENJAJAH Dunia Islam/umatnya dan seluruh Dunia Ketiga!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

Labu8455 said...

Tidak ada sebab mengapa perkataan sebenar didalam Bible YAHWEH atau LORD / GOD diterjemahkan kepada ALLAH. Tidak ada satu sumber pun yang boleh mengesahkan YAHWEH atau LORD / GOD ini terjemahan nya adalah ALLAH. Saya sendiri tidak faham dari sumber apa yang mereka ini gunakan bagi menjadikan perkara ini sebagai satu issue melainkan rasanya hanya untuk menimbul kekecohan dan memecah belahkan rakyat Malaysia yang berlainan agama dan fahaman.