Wednesday, May 21, 2014

Siapa sebenarnya Melayu celaka?



Orang-orang bodoh akan mengangkat orang-orang yang menyerlahkan kebodohan untuk dijadikan wakil mereka. Dalam hal ini, ADUN Seri Delima di Pulau Pinang, berketurunan pendatang India, menggambarkan titik tertinggi piramid kebodohan para pengundi yang memilihnya.

DAP yang biasa menggelarkan UMNO sebagai parti perkauman nampaknya lebih kerap mendatangkan ketidak tenteraman kaum di negara ini. Jika disenaraikan satu persatu, ternyata, DAP lah yang paling banyak sekali menyalakan api perkauman berbanding UMNO sendiri.

DAP mungkin sesuai sekali dinamakan Parti Para Pendatang Tak Sedar Diri dan persekongkolan orang Melayu dalam parti tersebut tidak menampakkan usaha yang berhasil dalam mengikis imej pendatang kuli lombong dan estet pemberontak yang tertanam dalam diri mereka sekian lama.

Tidak perlu merujuk blog ini sebagai perkauman kerana tanpa sikap biadap pemuka-pemuka pendatang yang merayu untuk tidak dipulangkan ke negara asal 60 tahun lalu ini yang semakin hari semakin terserlah, artikel seperti ini tidak akan lahir.

Benar, terdapat ramai Melayu celaka hari ini. Tetapi di mana mereka? Ya, mereka berada di belakang parti para pendatang ini yang menjadikan mereka-mereka sebagai pelacur bagi  memuaskan nafsu politik mereka.

Ingatlah ketika kuli-kuli lombong dan estet berkelamin lelaki di bawa masuk British ke negara ini, seberapa ramai pula pelacur-pelacur sewarna kulit yang didatangkan bagi memuaskan tuntutan seks mereka. Dan hasil benih kegiatan inilah yang menghasilkan banyak spesis seperti laknat-laknat yang akhirnya memimpin Melayu-melayu celaka yang terlalu bodoh untuk melihat agenda dan permainan sulit mereka.

Apabila penceroboh yang membenci penduduk asal ini dijadikan pemimpin, maka celakalah para penyokong mereka yang berketurunan penduduk asal. Itulah Melayu celaka.

3 comments:

Anonymous said...

Melayu celaka ialah Melayu yg hentam Melayu dan Melayu yg khianati Melayu,macam Melayu yg gelar orang yg meniggikan suara utk Melayu sebagai Boko Haram.

Anonymous said...

Melayu kalau tak hentam Melayu, mohon bangsa mana hentam? Idiot

Anonymous said...

Tanpa Nama 5:13

MEMBERI CONTOH DULU DI AMERIKA, DASAR-DASAR KULIT PUTIH KE ATAS KULIT HITAM DIHAPUSKAN ADALAH KERANA PIHAK KULIT PUTIH DIHENTAM DAN DIKRITIK OLEH PIHAK KULIT PUTIH SENDIRI. FAHAM ? ATAU PERLU SEKOLAH SEMULA? MENUDUH MELAYU PEMERINTAH MENGKHIANATI MELAYU LALU MENYOKONG PENCEROBOH YANG 'MEMBELA MELAYU' DENGAN AGENDA MENGHAPUSKAN HAK MELAYU DENGAN PENUH BENCI MERUPAKAN TINDAKAN 'PALING BIJAK' ORANG MELAYU? ORANG SEPERTI ANDA LAH YANG PERTAMA SEKALI MEMBUATKAN TANAH INI DIJAJAH. SEMOGA ANAK CUCU TUAN HIDUP MEREMPAT DITINDAS.