Thursday, October 02, 2014

Artis asal Malaysia, kini penuh tatu di Jakarta

Menyebut Mohammad Suhaemi bin Ali Dad Khan, sepupu Shamsul Yusof berusia 27 tahun dari Kajang ini tidak siapa pun kenal walaupun memulakan karier dalam filem Sepet arahan arwah Yasmin Ahmad. Tetapi bila disebut Miller Khan, namanya sah terkenal sebagai artis Indonesia yang digilai gadis-gadis.

Begitulah Miller, yang telah mencipta nama di Jakarta dan mencipta personaliti dan peribadi kejakartaan yang menebal sehinggakan tanpa ragu-ragu, kini menacap tatu sebanyaknya di tubuh badannya.

Akhirnya dia mengaku sukar mendapat tawaran lakonan dek kerana halangan dalam aspek keagamaan khususnya apabila kebanyakan sinetron di Indonesia, di sebalik babak terlopong yang popular itu, masih mengutamakan pelakon yang bersesuaian ketrampilannya dengan moral yang ada pada skrip.



Punya Banyak Tato, Miller Khan Akui Sulit Dapat Job

Desi Puspasari - detikhot
Kamis, 02/10/2014 10:48 WIB

Jakarta -
Artis asal Malaysia, Miller Khan memang punya penampilan yang menarik. Selain wajah indonya, mantan kekasih Arumi Bachsin itu juga memiliki kulit putih dengan badan penuh tato.

Menjadi penggemar tato, Miller akui mendapat keuntungan dan kerugian. Salah satu kerugiannya, yakni sulit mendapat job.

"Punya tato jadi susah dapat job. Apalagi film religi, kalau tatoan susah adaptasi dengan karakter," cerita Miller saat ditemui dalam relaunching Doubler Hair Studio Salon, milik sutradara Sinemart, Sanjeev Kumar, di Mal Central Park, Lobby Lumina, Jakarta Barat, Rabu (1/10/2014).

Miller mengakui dirinya mempunyai sepuluh tato. Tak tanggung-tanggung, ia lebih suka memanggil tukang tato untuk datang ke rumah.

Bintang film 'Cinta Suci Zahrana' itu memiliki tato di tangan, kaki, punggung, dan pinggang. Cowok berusia 27 tahun itu, bercerita pertama kali mentato tubuhnya pada tahun 2007 dengan huruf Tiongkok.

"Tetap jaga kebersihan, penampilan ke salon, bentuk badan. Sudah dua tahun rajin workout, butuh waktu satu tahun untuk six pack, seminggu 3 kali latihan minimal," ucapnya.

2 comments:

Johan said...

Eh eh ada ke UMNO yang calonkan si ais krim tu? Tak da kaitan langsung. Itu adalah kemelut PKR. Pi tanya pada mak lampir....

Anonymous said...

CEO Siber yang bangang..tolong lah wei...jadi pemimpin moral mesti bersih bro..baru boleh jadi teladan..kenyataan kau bukan kenyataan rakyat selangor..contoh kalau bapak seorang pemalas adakah dia wajar dicontohi oleh sianak..nak komen pun biarlah MB baru tu tunjukkan prestasi mentadbir ..ni tak sampai pun sebulan nak bodek lebih lebih..pi rah..