Ahad, Ogos 06, 2017

1MDB buktikan ramai orang Islam di Malaysia menggemari fitnah

Bukti terkuak bahawa Melayu laknatullah di bumi Nusantara ni terdiri dari mereka yang menuduh Najib telan 2.6 billion.

Sebab apa laknatullah? Adakah penyebar, pembaja dan orang yang memaksa orang lain percaya fitnah, tidak dilaknat Allah? 

Kelompok tertentu yang menentang elemen Islam di negara ini sebahagian besarnya anti-UMNO. Justeru dana politik UMNO dijaja sebagai rasuah Perdana Menteri. Hanya kerana dana datang dari orang Islam yang kaya.

Untuk zombie Melayu belaan non-believers yang bermusuh dengan UMNO-BN mereka akan suap tahi kepada para penjawat macai terulung (mahamacai) mereka dengan menyembunyikan fakta bahawa isu 2.6 billion ini timbul setelah parti memerintah mempertikai kemasukan dana-dana politik kepada parti roket dan mata dari negara-negara yang sememangnya tidak gemar dengan Islam. 

Tentang PAS ketika itu jangan diulang. Blog ini telah menutuh mereka cukup-cukup sejak 2008 tetapi Allah jua maha menentukan. Kalau nak harap orang PAS? Rentikan.

Bahkan hebahan fitnah kemasukan dana politik UMNO tersebut mula berlaku setelah Najib melawat Ghaza yang ranap selepas dibedil Israel dan Malaysia dengan terbuka dan tersiar sedunia, bahawasanya memberi sokongan kepada kerajaan Hamas ketika itu.

Tetapi malangnya, Ayah Anda (pro Fatah) telah membentuk minda Melayu yang gemar dihinanya dari Malay Dilemma 1969 hingga Melayu Mudah Lupa 2002, mengakibatkan ramai Melayu menjadi terkelendat pemikirannya hari ini.

Mungkin ada yang sudah putus dari pendapatannya. Mungkin.

Jika Mahkamah London awal-awal menolak keterangan Sarawak Report yang memulakan pembelaannya dengan menuduh Najib rasuah, apa asas yang mengatakan Najib mengamal rasuah? 

Dunia pun tidak meletakkan Najib berada pada asas yang lojik untuk dibawa ke mahkamah. Dunia meneruskan urusan ekonominya tanpa sekat apa-apa. Zombie tiada pengetahuan pun soal penarafan piawaian sedunia mengenai rasuah dan sekatan-sekatan yang dikenakan. Mereka zombie. Diperguna.

Kemasukan dana politik biasanya harus bersandar ke sesuatu urusan di mana urusan tersebut boleh sahaja melalui 1MDB dan syarikat si pemberi dana. Dan wang tersebut mungkin boleh sahaja disalurkan ke akaun parti atau Pengerusi. Najib tiada dedak untuk ditabur seluruh pelusuk dunia.

Zombie yang menjadikan Facebook, Blog dan Ceramah Dosa sebagai hakim inilah yang sebenarnya memalukan Malaysia. Bukan Najib. Komentar mereka seperti Najib  sah bersalah (innocent until proven guilty memang tak pakai. sini mundur) sedang dibicarakan dan kelihatan tidak mampu membela diri dan penjara menanti.

Bagi teman, kalau penjara menanti pun, heret saja ke penjara lah. Menurut marhaen mudah mengaku mangsa yang dibentuk oleh pemerintahan si Ayah Anda pun, sistem perundangan negara ini tidak adil, ramai orang tidak bersalah kini dalam penjara.




Barang harus diingat, Sarawak Report adalah pemula dan sumber pendedahan 'skandal 1MDB'. Dan dia lah pembawa khabar angin yang kini sepertinya dia pun bagai berusaha melepaskan dirinya dari fitnah yang timbul dari "sekadar laporannya".

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ya Allah berilah kecelakaan kepada mereka yang kuat memfitnah...

Tanpa Nama berkata...

Kalau fitnah kenapa 1mdb bayar 2 kali ke ipic?

IPOH MALAY berkata...

Know too little, talk too much. Ko telepas bayar duit kereta pun sangkut berbulan. Ini sangkut tak sampai sebulan. Jangan jadi anjing.

Tanpa Nama berkata...

tanpa nama 10:24, ko tolong detailkan faktanya.
jangan memanjangkan fitnah kalau tak tahu bijik butir.
sebenarnya hati ko dh condong ke sana, itu pasal bila diterangkan ko masih bekukan hati ko tu. macam batang kelapa, bila dah condong maka sampai matilah condong tu akan kekal. tunggu tumbang aje penamatnya.