Sabtu, Julai 05, 2008

Hindufobia: Salah Mereka Sendiri

Orang Tamil beragama hindu mula dibawa masuk ke Tanah Melayu kurang dari 120 tahun lalu. Paling akhir ialah sekumpulan besar yang masuk melalui Sistem Kangany ( sistem kontrak ) pada tahun 1910 - 1931 yang mana sepatutnya mereka dihantar pulang ke Tamil Nadu tetapi terdampar di Tanah Melayu apabila British menipu mereka. Survival mereka selepas itu hanya bergantung kepada orang Melayu. Hari ini, Samy Vellu telah berani menyebut " Kenapa saya patut berterima kasih?" dengan nada sombong.

Selama orang-orang hindu berada di Malaysia, tiada kedengaran orang Islam membantah pembinaan kuil-kuil hindu mereka. Cuba bayangkan kalau orang Islam, masuk menumpang di negara mereka dan membina masjid dan madrasah sesuka hati. Sudah tentu puak pelampau Hindu akan memusnahkan masjid tersebut tanpa menunggu tindakan kerajaan. Masjid-masjid sedia ada di India berusia beratus-ratus tahun dan terbina sejak pemerintahan raja-raja Islam. Keterbukaan dan tolak ansur orang Melayu cukup tinggi. Hari ini, Samy Velly telah berani menyebut " Kenapa saya patut berterima kasih?" dengan nada sombong.

Maka habis segala pokok ara ditanda untuk dijadikan kuil mereka. Dari kuil keluarga tempat menyembah dewa pilihan hati mereka, hingga membesar menjadi bapak segala kuil yang ada di sekitarnya, mereka menuntut pula peruntukan kerajaan untuk bangunkan kuil-kuil yang lebih besar. Untuk siapa kuil banyak-banyak ini. Statistik menunjukkan orang Islam mempunyai purata 1 pusat ibadat bagi 1000 orang. Tetapi hindu-hindu memiliki 1 kuil untuk 200 orang. Dan mereka terus menuntut lagi. Hari ini, Samy Vellu telah berani menyebut " Kenapa saya patut berterima kasih?" dengan nada sombong.

Apabila kuil-kuil pondok mereka disodok kerana kuil tersebut semata-mata kuil haram yang tidak diluluskan kerana sebesar reban ayam yang baru dibina di tepi pohon ara, mereka membidas dan membesar-besarkan isu ini dalam akhbar. Mereka menyebut " KERAJAAN MALAYSIA MEROBOHKAN KUIL ". Kuil apakah itu? Ini bukan hasil dari kebebasan beragama. Ini adalah hasil dari pemanipulasi perlembagaan dan undang-undang. Jika orang-orang hindu mempunyai otak, mereka tidak akan sewenang-wenangnya mendedahkan tempat ibadat mereka kepada jentera pembinaan. Hari ini, Samy Vellu telah berani menyebut " Kenapa saya patut berterima kasih?" dengan nada sombong.

Perlu dijelaskan bahawa, sekiranya selepas 100 tahun orang hindu sampai di Malaysia dan HINDUFOBIA semakin berleluasa, jangan salahkan orang lain, salahkan penganut hindu sendiri kerana telah jelas, tempias pelampau hindu di India telah menular masuk ke Malaysia. Orang hindu semakin agresif dan kini telah mencetuskkan polemik di mana orang Melayu tidak lagi senang dengan Hinduisme. Kerana apa? Kerana sifat melampau penganutnya yang makin menjadi-jadi dan sebab hari ini, Samy Vellu telah berani menyebut "Kenapa saya patut berterima kasih?" dengan nada sombong.

2 ulasan:

Desperado berkata...

Salam Ipohmalay...

Kurang Hajo punye Samy
Kalau hari tu diorang kata kalau nak ular degan keling, ketuk keling dulu! Ini baru punya, nampak keling dengan yahudi, tenbak keling dulu, baru tembak yahudi!

www.pilihananda08.blogspot.com

apisfires berkata...

jika aku ada senapang
aku tembakak keling yahudi cina...
aku tembak keling dulu, pastu cina, last yahudi
pasai apa, keling ni makin hari makin melampau, nak tunjuk ekstrime?? aku pun boleh la...
cina pun sekor, mau aje aku pelangkung... tau minta itu ini, jangan sampai orang melayu post korang ke cina sudah, pi la negara yang di laknat tuhan dengan gempa bumi tu... tak tau syukur!!!