Sabtu, Februari 07, 2009

Ipoh Tenang, Rakyat Alu-Alukan Kerajaan Baru?

Penulis tiba di Ipoh pada jam 11.30 malam. Penulis sempat menikmati Char Koay Teow udang lebih yang terkenal di bandaraya ini, di Dataran Ipoh.

Keadaan di bandaraya Ipoh sangat tenang. Penduduk melakukan aktiviti seperti biasa. Dataran Ipoh masih ramai yang mengunjungi dan menikmati Char Koey Teow.

Penulis disambut oleh sekatan jalan raya di Chandan Desa dan jalan ke pusat bandaraya agak lengang walaupun baru jam 11.30 malam. Tetapi, keadaan di pusat bandaraya tenang seperti hari-hari biasa.

Persoalannya, siapakah yang terlebih provoke dalam hal ini. Sudah tentulah gerombolan luar yang diketuai Anwar.

Hinggakan Sultan pun pahu diseret ke mahkamah.

Penduduk Ipoh mahukan kestabilan. mereka hanya memikirkan kemakmuran yang mendatang.

Hanya mereka yang terpengaruh dengan agenda street protest untuk menyanggah raja yang beria-ia siang tadi yang teringin masuk TV.

Malam ini, hanya kira-kira 30 biji kereta yang tersusun di hadapan kediaman MB di mana Lim Kit Siang berada di sana membuat hasutan.

Terserlah, penduduk Ipoh tidak seperti yang dibayangkan Pakatan Rakyat. Penduduk menerima keputusan Sultan dengan hati terbuka.

Setiap kesalahan pasti dihukum. Tiap ketempangan perlu dibaiki.

Selamat malam.

4 ulasan:

GOMO berkata...

YA BETUL TU BRO...
PENDUDUK IPOH MAHUKAN KETENANGAN DAN KEMANTAPAN EKONOMI.

YANG RAMAI-RAMAI DOK MENYALAK DEPAN ISTANA TU BUKANNYA DARI RAKYAT PERAK. TETAPI BALACI-BALACI PAKATAN RAKYAT YANG DATANG DOK TUNJUK SAMSENG.

MALU RAKYAT PERAK AKAN HAL INI.

BLOGGER PAKATAN RAKYAT CUKUP BANYAK MENFITNAH.
SEGALA-GALANYA FITNAH BELAKA.

KITA SERANG BLOGG PAKATAN INI DENGAN HUJAH DAN FAKTA.

JANGAN BIARKAN FITNAH MEREKA MERACUNI RAKYAT.

SERANG......

Tanpa Nama berkata...

salam....

sekatan polis kat Chandan Desa tu bukan sebab keadaan semasa, tapi hampir tiap2 minggu ada.....

nora :)

PolanPolan berkata...

Alhamdulillah,
lega rasanya x ada anjing2 PR berkeliaran tgh malam dan sy percaya rakyat sudah mula buka mata.semoga rakyat Perak hidup aman sejahtera

salam dari johor,
DAULAT TUANKU!!

Nizar Jambanuddin berkata...

DS derhaka dh isytihar perang kt atas sultan terangan2 walaupun duk nafi n bersandiwara lg.. Dia dh berani mengugut tuanku. Tak adil sb tk memihak pada engkau tp adil apabila memihak pada engkau, tu la sikap toghut ko Nizar sb ko belajar agama tp tk faham. ingtlah pesan lukman al hakim pada anaknya, jgn berjalan dgn bongkak di muka bumi, sesungguhnya Allah tk suka semua org2 yg bongkak. Apa lagi nk ditegakkan oleh ko Nizar? ko dh termasuk dlm perangkap DAP, ko sanggup terus menerus menentang tuanku hanya kerana mengikut arahan Ngeh n Nga, skg ko dh terperangkap, anwar, ngeh n nga gelak je la kt ko, sb ko yg dpt nama busuk. dorg tlg catur jek, sb dorg ada akal.. sb dorg dh matang dlm politik. Skg ko baru faham mcm mana politik ni, sikap ko dh membuktikan yg org pas ni mmg pemimpin murahan yg boleh dibeli dgn pangkat n jawatan. Ko duk la lama mana ko nk duk dlm rumah rasmi MB tu, jgn jd gila meroyan dh la.. dhla ko gadai tanah2 melayu, ko derhaka pada sultan, apa lg ko buat ek? malas nk jd racist kt sini. Ingat kuasa ni bkn milik ko Nizar. jgnla bongkak dgn ilmu agama yg ko tk faham tu. n bini ko pun aku tgh mcm hati busuk jek. pakai purdah tp busuk punya hati. suka mengata org.. Sembahyang dh buat tp masih wat dosa, ke tk sembahyang ni? abis tu yg lima waktu tu perbuatan apa? so g la belajar apa itu sembahyang. bkn suruh ko sujud rukuk jek......