Khamis, Februari 05, 2009

UMNO Perak Buktikan DAP Parti Racist

Zahid Hamidi menyebut dalam rancangan TV1 kira-kira jam 10.10 malam tadi bahawa sudah tentu BN akan mempunyai exco dari MCA dan MIC ataupun DAP yang mahu menjadi calon Bebas pro-BN.

Lihatlah betapa BN Perak merupakan sebuah gabungan yang adil dan bersifat ikhsan. Mereka menunjukkan bahawa walaupun dengan kekuatan 29 Melayu, (27 UMNO, 2 Bebas) dan 2 Cina (tanpa India), BN bersedia melantik exconya mengikut komposisi kaum termasuk kaum India!

Adakah DAP mengamalkan sikap ini? SUDAH TENTU TIDAK! Jadi, SIAPA YANG RACIST?

Zahid Hamidi turut membidas segolongan besar kaum India yang tidak mengundi calon MIC sehingga membuatkan tiada calon MIC yang boleh dilantik untuk mewakili kaum India.

Sekali lagi, UMNO yang dituduh parti perkauman, menunjukkan siapa yang lebih perkauman. UMNO atau DAP?

7 ulasan:

Sedingin Salju berkata...

Dap tu tak boleh pakai encik.

Sahabat-Gunung berkata...

Aku sedih kat Nizar, dia juga baik...namun telah dipergunakan dan diperbodohkan oleh DAP yang diketuai Koo Ham.

Demang Lebar Daun berkata...

Kalau UMNO racist, PRU pertama dulu takkan ada satupun kerusi MCA dan MIC. Malah hingga kini MIC tidak pernah ada kawasan majoriti.

IPOHMALAY berkata...

benar, kejatuhan kerajaan perak adalah akibat Koo Ham dan para pak sanggupnya...

DLD:

persoalan besar buat PR.. siapa lebih perkauman?

melayu berkata...

salam saudara2.. pemimpin2 tertinggi PR bermesyuarat td.. mereka dh rancang nk wat satu `havoc' di masjid ubudiah kuala kangsar... golongan komunis n hindraf pun join, so berdoalah semoga Allah menunjukkan kekuasanNYA kepada golongan2 munafik dan kafir harbi ni.... semoga Allah sentiasa melindungi org2 yg benar.............

ipohmelayu berkata...

td masa sidang akhbar di kediaman MB, Ngeh duk blakang Nizar, ramai dgr trmasuk saudara anwar ibrahim Ngeh cakap kt Nizar, u cakap apa yg i suruh cakap je. jgn cakap yg lain.. saudara anwar yg duduk sebelah nizar pun geleng kepala sb nizar mmg boneka DAP komunis.. dan esok mereka rancang nak desak tuanku bubar DUN. mereka nk wat demo di Kuale.. deme mmg udah derhaka sb deme gila kuase...

Sedingin Salju berkata...

Pagi tadi kena halau. Tak malu punya orang. kemeruk kuasa.