Wednesday, January 05, 2011

DAP Pulau Pinang Halau Mamak Balik India

Wah. Biadapnya ADUN Komtar yang tak habis-habis menimbulkan polemik. Dulu dia menimbulkan kekecohan dengan menaikkan papan tanda jalan bertulisan Cina di Georgetown. Kali ini dia menghambat mamu-mamu kedai makan dengan "Tutup kedai, balik India!"

ADUN Komtar timbulkan isu perkauman?

PULAU PINANG 4 Jan. - "Tutup kedai, balik India," itulah ungkapan berunsur perkauman yang didakwa diluahkan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Komtar, Ng Wei Aik kepada pengusaha Restoran Nasi Kandar Mohamad Aliyar, Syed Kassali Mohamed Aliyar, semasa operasi penyitaan di premisnya malam kelmarin.

Menurut Syed Kassali, 42, perkataan yang diluahkan Setiausaha DAP itu bukan sahaja menyakitkan hati serta mengguris perasaannya tetapi hati seluruh kaum India Muslim di negara ini.

"Dia boleh nafikan, tetapi semuanya terbukti melalui rakaman kamera litar tertutup (CCTV) yang ada dipasang di restoran ini.

"Bukan itu sahaja, rakaman tindakan kasarnya terhadap saya dan pekerja di sini semuanya ada dalam simpanan kami," katanya di sini hari ini.

Tengah malam kelmarin, restoran tersebut kecoh apabila kakitangan MPPP merampas kerusi, meja, televisyen serta peralatan lain yang terdapat di dalam premis tersebut.

Apa perasaan anak Cina seekor ni jika orang Melayu pula kata padanya, "Tutup mulut, balik China!"

Sudahlah bersikap seperti kerajaan komunis China, bermain sentimen perkauman lagi. Inilah realiti muka orang-orang bangsat dalam DAP.

6 comments:

Anonymous said...

Kenapa kasar sangat bahasa panggil mamak,kerana terlau ramai golongan ini telah berjasa kepada negara..pernah menjadi pemimpin negara ,menjadi menteri serta ahli politik yang berjaya..Ada juga yg telah menjadi presiden persatuan 'Melayu' seperti GPMS ,persatuan perniagaan 'Melayu' lain....di negara ini golongan ini walaupun fasih berbahasa Tamil di anggap??????

IPOH MALAY said...

kau tak payah nak emosi melulu bab 'mamak' ni.. aku pun keturunan mamak jugak..

Anonymous said...

Balik China lah!

Anonymous said...

1penipuan...letak meja tepi PLUS

Anonymous said...

kakitangan MPPP merampas kerusi, meja, televisyen serta peralatan lain yang terdapat di "DALAM" premis tersebut. Haha... -penduduk dari tempat kejadian

Anonymous said...

"Tarik tong gas nak elak letupan dan bagi keselamatan awam"...Pergh memang best actor of the year la....hahaha