Khamis, Januari 20, 2011

Mahfuz Tuduh Tun M Lupa Sejarah Untuk Tunjuk Yang PAS Sebenarnya Lupa Sejarah!

Bodohnya Mahfuz ni. Bila blogger kata dia tenging, dia kata fitnah, pastu diorang solat hajat. Padahal diorang yang suka putar belit. Terbaru, Mahfuz dok cerita PAS memang dah letak calon wanita pada tahun 1959 lagi. Kenapa cerita zaman sebelum PAS jadi sesat?

PAS zaman tu bukan PAS hasil rogol 'ulamak' yang belum lagi reti nak turun takhta, dan terus membuat fatwa-fatwa pecah belah umat yang paling buruk pernah dihasilkan 'ulamak' oleh dunia Islam.

PAS dakwa Dr. Mahathir lupa sejarahBlockquote
Rusly Yasmin

KUALA LUMPUR, 20 Jan: Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar mendakwa bekas Perdana Me
nteri, Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai lupa sejarah apabila mempersoal tindakan PAS meletakkan calon wanita bagi PRK Dun Tenang.

Menurutnya, PAS tidak pernah melarang wanita daripada bertanding dalam pilihan raya sebagaimana didakwa oleh Dr. Mahathir, malah telah mengamalkannya sejak tahun 50-an lagi.

"Saya terkejut dengan kenyataan Tun Mahathir yang kata PAS tak konsisten.

"Saya tak tahu bila PAS kata calon wanita diharamkan kerana PAS pernah melantik Khadijah sebagai calon pertamanya dalam pertandingan tiga penjuru di Dungun Terengganu.

"Saya ingat Tun Mahathir ni sudah hilang ingatan terhadap sejarah," kata Mahfuz yang juga Ahli Parlimen Pokok Sena.

Khadijah Sidek menjadi Ahli Parlimen wanita pertama memenangi kerusi Dungun pada 1959 iaitu pilihan raya umum pertama selepas negara merdeka.


PAS tak bagi orang perempuan jadi calon ialah pada zaman PAS mula jadi jaguh Islam ala fundamentalis teroris di hujung tahun 1970an dan awal 1980an. Kerjasama dengan Cina dan India adalah kafir katanya.

Jangan sebab banyak sangat kerjasama dan mengaku 'terkafirkan diri sendiri' mengikut amanat Hadi Awang hari ini, PAS mula cakap berbelit macam orang kafir jugak.

Sama la dengan tahun 1959. Zaman 'PAS jahil'. Tapi bagi menghalalkan tindakan mereka hari ini, taik kering pun depa lumur ke muka balik. Sudahlah Matput.

Bukan Tun M lupa sejarah. Hangpa yang putar belit sejarah. Sebab hangpa tau tahap berfikir penyokong hangpa tak tinggi mana.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ramai lagi rakyat Malaysia yang dilahirkan sebelum negara mencapai kemerdekaan yang masih hidup.
Mahfuz nak tipu sapa?