Jumaat, Januari 06, 2012

DAP Mula Burukkan Anwar



Ngeh Koo Ham, Menteri Besar Perak, Mac 2008 - Feb 2009, kebelakangan ini mengutuk Menteri Besar Perak hari ini, Dr. Zambry Kadir sebagai orang Anwar yang belot.

Dia mengatakan ketika tahun 1998, saat ditahan ISA, Dr. Zambry menafikan 'master' nya. Catatkan, DAP penghambaan masih lagi berlaku dalam DAP.

Dia juga menyebut, selepas itu Zambry tidak pernah menghubungi Anwar lagi dan sepertinya membiarkan Anwar dipenjara.

Terkini, Ngeh mengatakan Zambry akan lempar BN ke tepi jika dia tidak mendapat manfaat lagi seperti dia melempar Anwar.

Apa yang hendak disebut di sini, sikap Ngeh berkait Anwar. Jika DAP tidak menganggap Anwar sebagai pesalah homoseks, sudah tentu Ngeh tidak membuat penghinaan ke atas Zambry dengan menggunakan nama Anwar.

Lagi pula, kenyataan Ngeh jelas menunjukkan Anwar adalah penabur kepentingan kepada orang lain, atau dengan kata lain tidak telus, yang membolehkan Zambry mendapat nikmat di bawah Anwar.

Jelas sekali, berkait isu homoseks, berdasarkan apa yang ada di tangan DAP, Anwar sudah pasti jelas ada kesalahannya pada pengetahuan mereka. Lagipun, Karpal Singh tahu segala-galanya.

Pun begitu, Ngeh perlu lihat bagaimana kebajikan rakyat negeri Perak yang cukup dijaga hari ini. Bukan soal politik peribadi semata-mata. Rakyat mahukan pembelaan. Bukan retorik. Bahkan, jika ada dan cukup segala bukti, Ngeh juga boleh diheret ke perbicaraan.

Tetapi Ngeh berak di jamban walaupun sembunyi-sembunyi. Bukan dijalanan.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

dont get upset with this chinese. Among all the chinese I know, he is the paling bodoh punya cina.
This guy is finish. No future this fellow...talk cock only. Cina murahan.