Thursday, May 09, 2013

Azizan Razak Akan Dipotong Kedua-dua Kaki


Berita terbaru dari Twitter Astro Awani menyebut bahawa bekas MB Kedah, Azizan Abdul Razak bakal menjalani pembedahan memotong kedua-dua belah kakinya.

Begitu juga laporan The STar di bawah.

Ini berikutan jangkitan akibat komplikasi allergi antibiotik yang menyebabkan dia jatuh tenat kelmarin.


Updated: Thursday May 9, 2013 MYT 5:24:19 PM

Former Kedah MB Azizan to undergo surgery to amputate legs

By EMBUN MAJID and HAN KAR KAY




ALOR SETAR: Former Kedah Mentri BesarDatuk Seri Azizan Abdul Razak has been scheduled to undergo surgery to amputate both his legs at the Penang General Hospital on Thursday evening.
His press secretary Mohd Helmi Khalid confirmed that doctors had told his family that Azizan's legs would need to be amputated to prevent the infection in his legs from spreading to other parts of his body.
"The amputation will be made below his knees. The surgery is scheduled an hour from now (4.45pm)," he said on Wednesday.
Azizan, 69, was transferred to the Penang General Hospital from a private hospital here at about 4pm Tuesday after suffering a viral infection in his leg.
Helmi had earlier clarified that Azizan was hospitalised because he suffered from diabetes and not from a heart attack.
Azizan slipped into coma at 5.30pm on Wednesday but regained consciousness around 9am on Thursday.
Datuk Seri Jamil Khir Baharom from the Prime Minister's Department visited Azizan around 3pm here.
"I urge the people to pray for Azizan's quick recovery," he said.

11 comments:

Anonymous said...

Nasib baik x kena potong kapla.

Anonymous said...

Jangan berkata begitu. Maafkanlah dia. Kita jangan buat perangai mcm puak pakatan yg suka bersangka buruk terhdp orang BN.

Anonymous said...

sama2 kita doakan datuk seri azizan sihat semula.

Anonymous said...

Tiada maaf bagi mu. Rasakan balasan Allah. Di dunia lagi dia dah tunjukkan semuga Ahlul PAS sedar Allah itu maha adil kerana engkau bersekongkol songlap duit tabung Memali....

Anonymous said...

Apa yg berlaku adalah ketentuan Allah...bab duit Memali tu kita pun tak tahu kisahnya jadi baik kita jangan tuduh atau fitnah sesama manusia...

Anonymous said...

Wartawan TV ramai yang sumpah tu....Maka dapat balasan tunaaai...!

Anonymous said...

apa2pun azizan memang berslah sbb dia pemimpim besar,tapi tidak menjalankan tugas spt yg sepatutnya sbg pemimpin islam, bertaubatlah azizan dan mohon maaf kpd seluruh rakyat malaysia amnya dan seluruh ahli pas dan rakyat kedah khasnya,noktah.

Anonymous said...

Ini balasan Allah terhadap Tok Jijan kerana menjadi kepala kepada perobohan Madrasah Salihiah Kanchut, sanggup bersekongkol dengan mufti supaya mewajarkan segala tindakannya. Itu untuk kaki sebelah kanan...

Untuk kaki sebelah kiri pula adalah doa-doa kakitangan KUIN yang teraniaya dengan penipuan Tok Jijan yang bersubahat Pengarah KUIN, selama berbulan-bulan tiada gaji, duit KWSP dipotong tetapi langsung tidak dicarum kedalam akaun KWSP mereka....

Jangan ingat dah jadi pemimpin negeri, Tok Jijan boleh lakukan sesuka hati atas nama Islam, tetapi perangai langsung tak mencerminkan Islamik. Itu baru satu peringatan dari Allah. Jika masih mendabik dada, rasakan balasan Allah terhadap anda dengan penyakit lain pula....

Anonymous said...

Allah tunjukkan kekuasaanNya kepada kita semua. Allah dah balas dosa Ostad Azizan yg 5tahun penuh dosa sebagai pemimpin yg tidak bertanggungjawab di Kedah.

Anonymous said...

Madrasah Salihiah
Isu yang paling menyedihkan buat umat Islam Kedah sekarang adalah berkaitan Madrasah Salihiah yang mahu diroboh oleh kerajaan Pas Kedah.

Pernah satu ketika ahli Pas diperintah buat demo terhadap langkah kerajaan BN/UMNO hendak meroboh sekolah agama rakyat, surau, bangunan Pasti atau apa-apa sahaja usaha kerajaan BN/UMNO hendak mengambil tanah orang Islam untuk projek pembangunan.

Ahli-ahli Pas juga diarah turun membantu Jemaah di Masjid Kg Rawa, Pulau Pinang satu ketika, kerana ada krisis dengan penganut Hindu.

Memang kita bersedia untuk mati demi pertahankan hak orang Islam dari terlepas ke tangan orang bukan Islam.

Anehnya, dalam isu Madrasah Salihiah ini, selaku pemerintah Islam sanggup pula menyerahkan hak milik orang Islam kepada orang bukan Islam atas dasar pembangunan.

MB Kedah dan Exco terlibat cuba menyembunyikan fakta sebenar dalam isu madrasah ini. Mungkin Datuk Seri dan pimpinan Pas Pusat tidak megetahui apa yang berlaku di sebalik fatwa kedua Datuk Mufti Kedah yang bersetuju madrasah itu diroboh. Sedangkan fatwa pertama tidak membenarkannya.

Saya dimaklumkan oleh pihak tertentu, bahawa Datuk Mufti dipaksa untuk mengeluarkan fatwa kedua yang tidak diperkenankan oleh Sultan Kedah.

Kenapa isu ini tidak dipandang serius oleh Pas Pusat. Setahu saya tidak ada mana-mana pihak dari Pas kawasan, negeri dan pusat turun berbincang dengan AJK Madrasah itu?

Sepatutnya adakan perbincangan ke arah bagaimana nak menyelamatkan madrasah itu dari diroboh, bukannya menghantar notis kepada AJK kosongkan bangunan untuk diroboh. Apa yang dibimbangkan, pemaju yang diserahkan projek Aman Sentral itu ada kaitan dengan gerakan Kristian Pulau Pinang.

Tidak terfikirkah kemungkinan ini merupakan perancangan halus dari pihak berkenaan yang tidak suka melihat perkembangan Islam. Surau ini berpotensi maju apabila beroperasinya projek Aman Sentral.

Kalau benarlah madrasah itu mahu dirobohkan oleh kerajaan Pas Kedah semata-mata menjaga kepentingan dan keselesaan hidup penghuni bukan Islam yang akan tinggal di kondominium berhampiran, amat dukacitalah nasib umat Islam seterusnya.

Akan tercatat dalam sejarah kerajaan Kedah bahawa di masa pemerintahan Pas, sebuah madrasah diroboh di tapak tanah wakaf khusus untuk ibadat, hak milik orang Islam dan diserah kepada orang bukan Islam. Apalagi di bawahnya kelak akan dijadikan karoeke serta tempat pembentungan najis. Nauzubillah.

Lupakah semua dengan peringatan Allah dalam ayat 27, Surah al-Anfal,

‘Hai orang-orang beriman jangan kamu khianat pada Allah dan Rasul dan jangan pula khianat terhadap barang-barang yang diamanahkan kepada kamu, sedangkan kamu mengetahui.’

-CN Al-Afgani.

Anonymous said...

Pentas Bersih KUIN 1.0 berlangsung kelmarin dihadiri oleh 250 tenaga pelajar , kakitangan KUIN dan orang ramai menjadi medan saksi tentang kelemahan dan kepincangan yang berlaku dalam KUIN. Program tersebut telah diadakan pd 28 Feb 2013 mulai jam 3.40 petang hingga 4.45 petang di hadapan Politek Mara, Suka Menanti, Alor Setar.

Mereka tampil mendedahkan salah laku Rektor KUIN Prof Datuk Dr Jamil Osman dan mendesak untuk meletak jawatan termasuk MB Kedah. Salahlaku Reaktor yang membuat dokumen palsu, lantikan kroni dalam pengurusan tertinggi KUIN dan kegagalan pihak KUIN membayar gaji dan KWSP mengikut waktu.

Bukan sahaja pihak staff yang teraniaya malah ada pelajar yang turut mengalami nasib yang sama apabilah mereka diarah pindah segera ke kampus induk di Kuala Ketil tetapi pihak pengurusan kolej tidak menyediakan kolej kediaman. Pihak pengurusan menjanjikan tempat penginapan untuk menampung pelajar tetapi membatalkan atas alasan untuk memotong kos dan malah masjid pun tidak dibina.

Kuliah Hospitaliti tidak sepatutnya di bawah Insaniah Holding ( anak syarikat KUIN ) kerana secara tidak langsung pensyarah tetap buat kerja untuk mereka tetapi tidak membuat untung atau pendapatan kepada KUIN.

Tapi malang warga staf dan kakitangan yang mendedahkan isu-isu KUIN ini telah menerima tekanan daripada pihak pengurusan . Kesian pada warga KUIN yang tertindas akibat kepincangan pihak pengurusan dan malah ada diantara mereka bakal diambil tindakan sama ada dibuang atau digantung kerja.