Thursday, May 09, 2013

Kit Siang Mahu Ghani Othman Dilantik Jadi Menteri

Lim Kit Siang hari ini menyarankan agar Ghani Othman dilantik ke dalam kabinet dengan menyifatkan Ghani Othman sebagai seorang yang 'rasional, sederhana, lelaki Melayu yang berbudi bahasa yang telah membantu memajukan negeri Johor'.

Kit Siang juga berpendapat adalah adil jika Ghani Othman dilantik ke jawatan penting di peringkat Persekutuan.

Maknanya apa? Melunakkan kata-kata kerana kini menjawat Ahli Parlimen yang mempunyai ramai pengundi Melayu berbanding Ipoh Timur?

Ataupun membawa suara jenis DAP baru yang mengusap dahi akibat terhantuk dek penipuan Anwar Ibrahim?  Ataupun kecut perut melihat reaksi orang Melayu secara majoriti pada ketika ini berkait keputusan pilihanraya?

Apa-apa sahajalah Kit Siang. Yang penting, semuanya sudah berlaku. Pandai-pandai kau lah uruskan pakatan pembangkang. Bukan uruskan pemerintah.


Published: Thursday May 9, 2013 MYT 3:48:00 PM
Updated: Thursday May 9, 2013 MYT 5:29:43 PM

Ghani Othman for Federal Minister, says Kit Siang

By EILEEN NG




KUALA LUMPUR: Former Johor Mentri Besar Datuk Abdul Ghani Othman should be appointed to the Cabinet, said newly-elected Gelang Patah MP Lim Kit Siang
"Abdul Ghani is a rational, moderate, classic Malay gentleman who had contributed to Johor's development.
"It'll be just and fair if he's appointed to an important post at Federal level," he said in a press conference on Thursday.

19 comments:

Anonymous said...

DAMAGE CONTROL, JANGAN AMBIK PORT APA LKS CAKAP.

Anonymous said...

ada ghani atau pun tak de ghani.. aku tak peduli.. ada cina ke tak de cina dalam kabinet aku tak peduli.. yang aku peduli kali ni hajib mesti balas budi melayu dan bumiputera.. nak manjakan lagi Cina, itu najib punya pasal.. tapi kali ni, giliran melayu & bumiputera pulak yang makan "DAGING".. KAMI MAHU KUASA EKONOMI!

Anonymous said...

Bodekkkk.... after damage successfully executed.

Anonymous said...

Sape LKS nak suruh Najib pilih sape dalam kabinet dia? LKS tu Ketua Pembangkang ke?

Anonymous said...

Ini pulak saranan saya kepada Lim Kitty Sial...GET LOST!!!!

Anonymous said...

Sape ko ni ha???LKS
Itu hari ko arah Anuwat jadi Ketua Pembangkang...
Ini hari ko arah Ghani Othman jadi Menteri Kabinet...
WHO ARE YOU???

KING OF RASCIST!!!!

tobeng said...

Pergi mampos sama lu lah komunis!

sesejuk mata memandang said...

Dr Mazlan calun BN Permatang pauh akan dilantik sebagai Timbalan Menteri mengganti nama Ghani Osman yang dicadangkan oleh Lim KeSiang

Anonymous said...

HISHAMKRIS MUDIN JADI MENTERI KDN ..ADUS MAMPOS ..LAGI NAIK TOKCANG KAUM LAKNAT NI..AMARAN AMARAN AMARAN PDRM YG AKAN DI KAMBING HITAMKAN DIA DOK GELAK GELAK..KALU NAJIB LATIK LAGI DI MANGKOK NI ..KALAK ADA YG DULU PANGKAH BN BILA ADA PILIHARAYA KECIL AKAN SOKONG PAKATAN..ATAU DIAM DIAM SOKONG PIHAK SANA..

Megat Alam Gempita said...

Games komunis, lantik orang lepas tu tembak, lepas tu senang salahkan BN.

Anonymous said...

Sepatah haram kata katanya tak boleh dipercaya. Ingat tu. Itu semua drama wayang cina.

Anonymous said...

Pembetulan!!!

Menteri Dalam Negeri yang baru
TAN SRI RAHIM NOOR

tak cakap banyak
takdak mahkamah dah...
tangkap....debik sebijik
tangkap....debik sebijik

Anonymous said...

datuk ghani akan terus memberi khidmat di gelang patah. dengan peruntukan dari umno / bn. semua pengundi yang telah menyokong bn akan di bantu.

Anonymous said...

Ghani dah kasi KFC kat taiko china betul2 sebelum PRU, bos KFC tu kamcing ngan LKS. Lantiklah Gani jadi cina boleh dapat banyak lagi harta melayu kat Johor.

Anonymous said...

Kit Siang tak payah nak tunjuk gentleman serta cuba nak pikat hati orang melayu terutamanya pengundi2 Melayu dGelang Patah yang hampir 100% memberikan undi kpd DS Ghani Othman.Baru menang krusi Parlimen GP itu pun ceroboh masuk rumah orang yang majoriti pengundinya Cina dah nak berlagak nasihatkan DS Najib pulak.Kalau tidak kaw majorita cina jangan haraplah kau boleh menang.Pengundi Cina yang berpuluh ribu bekerja diSingapura yang selama ini tak pernah balik untuk mengundi krana tak ada calon pmbangkang kuat ,kali ini telah berduyun2 balik oleh kerana nak pangkah kaum dia yang kononnya mnjanjikan boleh ambilalih Kerajaan dari tangan Melayu.Sudah lah cukup tipu lagi orang melayu dengan kata2 manis dibibir serta puji2an yang penuh dgn muslihat.Yang jelas Kit Siang bermain SENDIWARA yang dia belaiar dari Tian Chua yang mngatakn kononnya insiden Lahad Datu yang korbankan bnyak nyawa askar dan polis Melayu utk prtahan keselamatan dan kedaulatan negara dicop sebagai satu sendiwara politik Umno/BN.Manyak bodoh punya olang.....

Anonymous said...

Setuju. Ghani terlalu angkuh

Anonymous said...

Don't tell najib what to do, LKS motherfucker cinabeng tongsan ultra-kiasu racist komunis chauvinist

Anonymous said...

SANDIWARA JER NI.......

Anonymous said...

Aku org johor kenal sgt ghani dan harta karun nya. Sbb tu aku suka di lwn lks kerana jika sesiapa tertonggeng pun tak ape.

Kit siang dan semua tauke cina tahu background ghani. Dia akan jadi liabiliti kpd umno kat parlimen. Esok jadi mcm stopa spender kena kancing mulut.