Wednesday, July 17, 2013

Malaysia Jadi Mesir Jika PR Menang PRU13


Tragedi yang menimpa Mesir adalah gambaran apa yang terjadi sekiranya Pakatan Rakyat menjadi pemerintah.

Ini kerana, mereka mengadopsi kaedah yang sama, DEMONSTRASI.

Semasa menjatuhkan Hosni Mubarak, demonstrasi digunakan dan mereka yang berperang berbunuhan hari ini adalah mereka yang bersama berjuang menjatuhkan Hosni Mubarak.

Tiada yang mustahil apabila keganasan antara mereka sendiri lah menyaksikan pembunuhan kejam berlaku dengan lebih banyak sesama mereka.

Kita lihat sendiri bagaimana ketidak cantuman ideologi parti-parti dalam Pakatan Rakyat tetapi hanya bertunjangkan usaha menumbangkan UMNO semata-mata.

Kegeraman ke atas UMNO yang merupakan Persatuan Melayu terbesar di negara ini yang dikurniakan Allah kerajaan sebuah negara yang berusaha mengakui keislaman ditampilkan oleh setiap satu dari satu setengah bukan Islam di negara ini kerana Melayu menurut Perlembagaan Persekutuan kesemuanya adalah orang Islam.

Mereka mempergunakan Islam di luar kerangka perlembagaan dengan mempersundalkan sebuah Parti yang seharusnya berkecuali dalam agenda melunturkan Islam di bumi Semenanjung, kerana namanya Parti Islam.

Umat Islam di negara ini seharusnya berwaspada pada tahap yang tinggi.

Tentu sekali apabila Pakatan Rakyat menang, akan berlaku pertempuran sengit antara mereka dan umat Islam pula kerana mereka mempunyai penyokong yang ramai. Lebih ramai dari para anti-Mursi dan pro-Mursi dalam segi nisbah bagi penduduk negara ini.

2 comments:

Anonymous said...

Malaysia lain sikit ni.

Yang ganas masa demo tu, siapa agaknya?

Pelik kan?

raismazzadam said...

TAPI KLU KERAJAAN SKRG NI MASIH BERSIKAP BACUL & LEMBAB...BUKAN PR YG AKAN JATUHKAN KERAJAAN TAPI RAKYAT...BAIK KERAJAAN SEKARANG BERANI BERUBAH SBLM RAKYAT BERSUARA & BERTINDAK...KRJN BACUL, LEMAH, LEMBIK, PENAKUT, PENJILAT....ITULAH YG ADA SKRG...SETUJU TAK....JGN MENYALAK SALAHKAN PR AJE...