Tuesday, April 09, 2013

Berita Najib Optimis BN Menang Besar Tersebar Di Indonesia

Setelah menyiarkan artikel yang dilihat cenderung memihak kepada pembangkang, rapsodi populariti BN membuka mata media di Indonesia ini dan membuatkan artikel selanjutnya lebih condong kepada sikap optimistik PM Najib atas kemenangan yang bakal diperoleh BN , tanpa apa-apa rencah tambahan seperti artikel sebelum ini. Untuk rekod, terdapat banyak agensi berita di Indonesia yang selama ini menadah mulut untuk disuap mana-mana pihak dari negara ini yang mahu imej mereka dinaikkan di sana. Anwar Ibrahim sentiasa mendapat tempat.


Kamis, 04/04/2013 16:52 WIB

Pemilu Malaysia Segera Digelar, PM Najib Optimis Menang Telak

Novi Christiastuti Adiputri - detikNews



Kuala Lumpur - Parlemen Malaysia baru saja dibubarkan dan dalam waktu dekat, pemilihan umum (pemilu) akan digelar di Negeri Jiran. Sebagai kandidat incumbent, Perdana Menteri Malaysia Najib Razak mengaku sangat optimis akan memenangkan pemilu.


PM Najib membubarkan parlemen pada Rabu (3/4) untuk memberi waktu bagi persiapan pemilu selanjutnya, yang masih belum ditentukan tanggal pelaksanaannya. Namun demikian, PM Najib telah membujuk para pemilih untuk memberinya mandat guna kembali memimpin Malaysia. 



"Kami sangat optimistis bahwa kami mampu memang besar, yang berarti berhasil meraih dua pertiga suara mayoritas," ujar PM Najib seperti dilansirAFP, Kamis (4/4/2013).



"Kami harus bekerja keras demi menuju ke sana dan kami harus memastikan bahwa kami mampu meminimalisir seluruh permasalahan internal partai," imbuhnya. Hal tersebut disampaikan PM Najib menyikapi perpecahan yang terjadi dalam partai yang dipimpinnya, United Malays National Organisation(UMNO). 



Sejak Malaysia merdeka pada tahun 1957 silam, koalisi Barisan Nasional selalu menguasai pemerintahan Malaysia. Namun akhir-akhir ini, keberadaan koalisi yang kuat tersebut terancam dengan menguatnya dukungan terhadap kelompok oposisi yang dipimpin oleh Anwar Ibrahim, yang juga mantan Wakil Perdana Menteri Malaysia.



Kemudian juga semakin meningkatnya biaya hidup dan tingginya angka kejahatan di Malaysia, serta maraknya kasus korupsi menjadi pukulan tersendiri bagi koalisi Barisan Nasional. Untuk mencapai tujuannya, PM Najib pun menyadari dirinya harus bekerja keras mengembalikan citra baik UMNO, yang mendominasi koalisi dari 13 partai di Malaysia ini.



"Selama 4 tahun, kami telah memenuhi seluruh janji kami," ucap PM Najib.



Jadwal pemilu Malaysia akan ditentukan dalam waktu dekat oleh komisi pemilu setempat. Paling lambat, pemilu harus digelar dalam waktu 2 bulan semenjak parlemen dibubarkan. Sejumlah pihak memprediksi, pemilu Malaysia akan digelar pada akhir bulan April ini.

19 comments:

مهمد شفاريز said...

"Selama 4 tahun, kami telah memenuhi seluruh janji kami," ucap PM Najib.

Janji ape ye?meningkatkan jumlah hutang negara ke?

مهمد شفاريز said...

http://1.bp.blogspot.com/-1rkdsLFH7Bw/T9LPCoHhEBI/AAAAAAAACRI/LImv3QjPtes/s1600/debt.jpg

Anonymous said...

fareezpro2...kepala hotak kau la..

Anonymous said...

Negara mana yg tak ada hutang ya? Kita (individu) juga berhutang bagi penuhi keperluan dan kehendak diri dan keluarga... lainlah jika lahir daripada keluarga hartawan. Yang penting hutang itu untuk tujuan keperluan negara (rakyat) & dalam lingkungan kemampuan dibayar balik.
Usahlah jadi kakak tua... dulu lagi ulang hujah vodo...

Kalau negara kaya tapi lokek belanja sebab takut hutang, sesiaaaa...

Anonymous said...

fareezpro2 ... hutang negara selagi tak buat kita muflis cam Greece ok lerr tuh! g blaja ekonomi yee ...

Anonymous said...

"Kami sangat optimistis bahwa kami mampu memang besar, yang berarti berhasil meraih dua pertiga suara mayoritas," ujar PM Najib seperti dilansirAFP, Kamis (4/4/2013).



"Kami harus bekerja keras demi menuju ke sana dan kami harus memastikan bahwa kami mampu meminimalisir seluruh permasalahan internal partai," imbuhnya. Hal tersebut disampaikan PM Najib menyikapi perpecahan yang terjadi dalam partai yang dipimpinnya, United Malays National Organisation(UMNO).

Aku try byg camne DS Najib speaking indonesia language.. lucu jgk heheh.. apepon, HIDUP DS NAJIB!!!

مهمد شفاريز said...

Kalau bnyak berhutang,buat ape tmbh hutang untuk bg br1m?mane najib dpt dana utk bg br1m?mohon pencerahan

مهمد شفاريز said...

Nape dngan kepala hotak sy ye?

مهمد شفاريز said...

Tapi bila stiap tahun meningkat,bukankan boleh jadi mcm greece?

Anonymous said...

sapa yg bgtau hutang meningkat?? anwar al-jubor ka?? x baca laporan ekonomi kot kau ni??? hutang msia every year decline... kalau kau hanya dapat fact dari nuar berahi mmg la... satu habuk pun tarak... sian ko ek... malas membaca cenggini r jadinya... jadi barua DAP... lebai malang sungguh

IPOH MALAY said...

dia dapat input berat sebelah. mindanya ditutuh bertalu2. dan bakal keluar mengundi untuk kali pertama. nak imbangkan? malang sekali. dia tak berminat bercerita salah silap parti dia. blog ni juga banyak kali menghentam umno. silap tempat, kurang faham, pelik melulu. ini kali lah, aku takkan undi PR sebab PR lah bercambahnya kulup bana mcm dia ni. Kenapa aku perlu undi calon PKR yang kaki race course, kaki betina, kaki tabur wang kat tempat aku? nyatakan huraian dari segi agama (sebab set2 ini suka mempergunakan agama) yang mewajibkan aku undi calon PKR tu.

Anonymous said...

fareezpro2......ko aku agak baru lepas sunat kot???? bulu pun baru tumbuh slai dua....pi balik umah baca buku yer????

مهمد شفاريز said...

Takyah siapa pun untuk bgtahu..internet di hujung jari ja sekarang,zaman xda internet dlu ye la nak kene org yg bgtahu

مهمد شفاريز said...

Td senyap,tibe2 pula pemilik blog ni nak jd hero bla ramai kawan2nya timbul

مهمد شفاريز said...

Jangan x percy,org muda mcm sy ni la yg bkal mengubah kerajaan kita nanti..

مهمد شفاريز said...

Buku apa yg nak dibace ye,hurm,black rose ke?

IPOH MALAY said...

ko je orang muda? kenapa berangan jauh sgt. ramai lg org muda ada. aku tak panggil sesapa pun. pembaca yang reply kat hang otomatik sebab delusioned-denial ko tinggi. kes tabung masuk akaun pas pun ko tak percaya. org mcm ko takyah sembang mcm blur2.. kalo ko dah rela undi PR, siapa nak halang? aku tak target org mcm kau pun. taksub berlebihan.

مهمد شفاريز said...

Parti islam semalaysia macm ni ejaannye,bknnya parti islam se melay

مهمد شفاريز said...

Owh,sbnarnya sy pun tak target tuan,sy target pada pembaca2 blog tuan agar diorang dapat buka mata dan cerahkan minda diorang dngan komen2 sy, itu sahaja