Monday, May 13, 2013

Kuala Lumpur Dilanda Bahang, Grik Dilanda Kemarau

Kecoh di Lembah Klang malam tadi apabila gelombang panas menerpa sehinggakan semua orang yang hidup tanpa penghawa dingin mengadu kepanasan.  Menurut mereka lagi, pagi ini tiada embun terdapat di rumput-rumput.

Setelah mengadu hujan yang turun beberapa ketika lalu sehingga membanjiri beberapa kawasan, minggu ini mereka mengadu panas kekeringan pula.

Betapa lemahnya manusia. Itupun masih berhidung tinggi menentang Yang Maha Esa dengan membuat ramalan-ramalan kemenangan pilihanraya.

Sesungguhnya mereka harus bersyukur bahawa mereka belum menerima keadaan yang menimpa kawasan Grik di negeri Perak yang memasuki fasa kemarau melampau pada masa ini.

3 comments:

Anonymous said...

Salam Tun Blog,

Saya juga yg berada di Seberang Perai berasa pelik tiada embun, pergerakan udara perlahan, bahang panas, tanah cepat kering, saya amat takut dgn teguran Allah SWT, di kala manusia2 lain angkuh dan sombong dgn penipuan dan maksiat2.

Mereka yg lain sdg melancarkan huru hara protes.. mereka tidak takut dgn ancaman Tuhan.. bala musibah akibat org2 jahat mula berkuasa di beberapa negeri.. nauzubillah.

Keadaan Alam pentunjuk kpd keadaan manusia.. takutlah Allah

Anonymous said...

bala dari ALLAH bila penyokong LGBT mula berleluasa.

Anonymous said...

Mudah je, Allah minta kira bersyukur atas kurniaan Dia, x kira mcm mana pn yg dpt. Mugkin ade yg dpt x seperti diharapkn, ade hikmahnya yg kita sendiri x ketahui. Pilihan Allah yg terbaik. Tapi kalau kita masih lgi dgn sifat2 tidak bersyukur...tindakan kita seolah2 tidak dpt menerima qada dan qadar, takut kite jatuh kpd golongan yg tidak bersyukur dan takut ditimpa bala.