Jumaat, Mei 10, 2013

Lee Lam Thye, Khoo Kay Kim Pilihan Terbaik Wakil Cina Dalam Kerajaan

Kerajaan persekutuan pimpinan Najib digesa untuk tidak melantik mana-mana wakil pembangkang dari kalangan orang Cina untuk menjadi wakil orang Cina dalam kerajaan terutamanya DAP.

Ini kerana secara politiknya, orang Cina menolak wakil mereka ke dalam kerajaan, MAKA ADALAH BIJAK untuk kerajaan meletakkan wakil kaum tersebut dari kalangan mereka yang tidak terbabit dalam politik.

Saranan dan cadangan yang didengari meletakkan nama Lee Lam Thye, dan Khoo Kay Kim  sebagai nama-nama yang layak untuk duduk di dalam kabinet sebagai  mewakili masyarakat Cina di dalam kerqajaan pusat.

Cadangan Zainuddin Maidin agar DAP menyertai BN ditolak mentah-mentah oleh para pengundi dan penyokong BN di pelusuk negara. 

Ini kerana sikap anti elemen kemelayuan dan keislaman yang tinggi telah tertanam menjadi darah daging perjuangan DAP selama ini.

Lee Lam Thye seorang bekas ahli politik DAP dan Khoo Kay Kim pula merupakan sejarawan yang mahir dan teradaptasi dengan kenusantaraan negara ini.

Ini merupakan pilihan terbaik yang ada buat masa ini.


17 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kalau aku dapat jumpa Najib, aku nak warning dia, "NAJIB!!!KAU JGN BAGI SEKOR PUN KETURUNAN CINA JEJAK KAKI KE DEWAN PARLIMEN!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

SANGAT BERSETUJU . PROF EMERITUS KHOO KAY KHIM ADALAH PENYOKONG KUAT SEKOLAH WAWASAN. DAN AMAT MENYOKONG NATIONAL INTERGRATION SEMENTARA TAN SRI LEE LAM THYE ADALAH DULU SEORG PEMBANGKANG YANG BERSIKAP SEDERHANA SEMASA MENJADI SETIAUSAHA AGUNG DAP DAN DISENANGI RAMAI AHLI POLITIK BN.

Tanpa Nama berkata...

tak moh ada Cina arrr -.-

Tanpa Nama berkata...

SETUJU 100%
JANGAN LANTIK DR KALANGAN ORG POLITIK LAGI! KARUT JE CINA2 NI.

Tanpa Nama berkata...

Kick Out Kit Sial

Tanpa Nama berkata...

aku setuju kalau dua individu di atas berada dlm kabinet kerana tidak mempunyai sebarang ikatan parti politik. mereka akan dpt berfungsi secara profesional 100%

Tanpa Nama berkata...

Tang Seng Giaw dari DAP tu pun tak keterlaluan, tak pernah nampak dia keluar kenyataan mengarut atau meroyan, orangnya steady & cool.

Tanpa Nama berkata...

Terbaik punya cadangan...AMAT BERSETUJU...tapi kalau depa maulah!

aku anak cina berkata...

Yb wee choo keong pun ok

Tanpa Nama berkata...

Nak halang macam mane, Pembangkang pula yang banyak cina dari melayu. Elok lah lantik Lee Lam Thye dan Prof Khoo Kay Kim jadi wakil Cina. Mereka ni tahu sejarah dan lebih sederhana.

Tanpa Nama berkata...

Sori, wee choo keong dah takde titl YB eh

Tanpa Nama berkata...

cari la yg muda2...tgk jumlah pengundi muda yg keluar baru2 ini..tak belajar2 lg ke BN..?

Tanpa Nama berkata...

masukkan juga dr riduan tee sebagai calon kabinet najib. Dulu penyokong anwar, tetapi sekarang dah beralih arah menyokong kepimpinan najib. Vocal dan serba tau orangnya

Tanpa Nama berkata...

dr riduan tee abdullah adalah orang muda juga

Tanpa Nama berkata...

mati hidup balik aku tak percaya cina babi...tak kira siapa..semua cina yg ada kat malaysia eh tanah melayu....cina babi

Tanpa Nama berkata...

Aku setuju dengan perlantikan Lee Lam Thye dan Kho Kay Kim.

Kita orang orang Melayu memanglah tengah marah dengan Cina Cina pelampau, tapi kita mesti berfikir secara rasional untuk keamanan.

Jika Lee dan Khoo gagal menyedarkan orang orang Cina. Kita ada benteng terakhir. Apa dia? Kita ada TENTERA. ATM kita 99.9% adalah Melayu. Kita cuma hendak cari Jenderal Melayu macam Gen Rabuka di Fiji atau Gen Nasution di Indonesia sewaktu memerangi PKI dahulu.

Tanpa Nama berkata...

Cadangan dipersetujui. Tapi sorang sahaja.