Friday, May 10, 2013

Lee Lam Thye, Khoo Kay Kim Pilihan Terbaik Wakil Cina Dalam Kerajaan

Kerajaan persekutuan pimpinan Najib digesa untuk tidak melantik mana-mana wakil pembangkang dari kalangan orang Cina untuk menjadi wakil orang Cina dalam kerajaan terutamanya DAP.

Ini kerana secara politiknya, orang Cina menolak wakil mereka ke dalam kerajaan, MAKA ADALAH BIJAK untuk kerajaan meletakkan wakil kaum tersebut dari kalangan mereka yang tidak terbabit dalam politik.

Saranan dan cadangan yang didengari meletakkan nama Lee Lam Thye, dan Khoo Kay Kim  sebagai nama-nama yang layak untuk duduk di dalam kabinet sebagai  mewakili masyarakat Cina di dalam kerqajaan pusat.

Cadangan Zainuddin Maidin agar DAP menyertai BN ditolak mentah-mentah oleh para pengundi dan penyokong BN di pelusuk negara. 

Ini kerana sikap anti elemen kemelayuan dan keislaman yang tinggi telah tertanam menjadi darah daging perjuangan DAP selama ini.

Lee Lam Thye seorang bekas ahli politik DAP dan Khoo Kay Kim pula merupakan sejarawan yang mahir dan teradaptasi dengan kenusantaraan negara ini.

Ini merupakan pilihan terbaik yang ada buat masa ini.


16 comments:

Anonymous said...

Kalau aku dapat jumpa Najib, aku nak warning dia, "NAJIB!!!KAU JGN BAGI SEKOR PUN KETURUNAN CINA JEJAK KAKI KE DEWAN PARLIMEN!!!!!!

Anonymous said...

SANGAT BERSETUJU . PROF EMERITUS KHOO KAY KHIM ADALAH PENYOKONG KUAT SEKOLAH WAWASAN. DAN AMAT MENYOKONG NATIONAL INTERGRATION SEMENTARA TAN SRI LEE LAM THYE ADALAH DULU SEORG PEMBANGKANG YANG BERSIKAP SEDERHANA SEMASA MENJADI SETIAUSAHA AGUNG DAP DAN DISENANGI RAMAI AHLI POLITIK BN.

Anonymous said...

tak moh ada Cina arrr -.-

Anonymous said...

SETUJU 100%
JANGAN LANTIK DR KALANGAN ORG POLITIK LAGI! KARUT JE CINA2 NI.

Anonymous said...

Kick Out Kit Sial

Anonymous said...

aku setuju kalau dua individu di atas berada dlm kabinet kerana tidak mempunyai sebarang ikatan parti politik. mereka akan dpt berfungsi secara profesional 100%

Anonymous said...

Tang Seng Giaw dari DAP tu pun tak keterlaluan, tak pernah nampak dia keluar kenyataan mengarut atau meroyan, orangnya steady & cool.

Anonymous said...

Terbaik punya cadangan...AMAT BERSETUJU...tapi kalau depa maulah!

aku anak cina said...

Yb wee choo keong pun ok

Anonymous said...

Nak halang macam mane, Pembangkang pula yang banyak cina dari melayu. Elok lah lantik Lee Lam Thye dan Prof Khoo Kay Kim jadi wakil Cina. Mereka ni tahu sejarah dan lebih sederhana.

Anonymous said...

Sori, wee choo keong dah takde titl YB eh

Anonymous said...

cari la yg muda2...tgk jumlah pengundi muda yg keluar baru2 ini..tak belajar2 lg ke BN..?

Anonymous said...

masukkan juga dr riduan tee sebagai calon kabinet najib. Dulu penyokong anwar, tetapi sekarang dah beralih arah menyokong kepimpinan najib. Vocal dan serba tau orangnya

Anonymous said...

dr riduan tee abdullah adalah orang muda juga

Anonymous said...

Aku setuju dengan perlantikan Lee Lam Thye dan Kho Kay Kim.

Kita orang orang Melayu memanglah tengah marah dengan Cina Cina pelampau, tapi kita mesti berfikir secara rasional untuk keamanan.

Jika Lee dan Khoo gagal menyedarkan orang orang Cina. Kita ada benteng terakhir. Apa dia? Kita ada TENTERA. ATM kita 99.9% adalah Melayu. Kita cuma hendak cari Jenderal Melayu macam Gen Rabuka di Fiji atau Gen Nasution di Indonesia sewaktu memerangi PKI dahulu.

Anonymous said...

Cadangan dipersetujui. Tapi sorang sahaja.