Wednesday, May 08, 2013

Jangan Ada Lagi "Ah Jib Gor" Yang Sia-sia


Agaknya, mereka mahukan seorang ultra-Malay yang sangat racist untuk menjadi Perdana Menteri barulah mereka akan terkedek-kedek menyokong PM tersebut.

Ini telah dibuktikan apabila Dr. Mahathir yang terkenal dengan sifat ultra-Melayu nya naik menjadi Perdana Menteri, mereka segera memakai topeng MCA demi menyokong kepimpinan ultra-Malay tersebut bagi mengelakkan mereka mengalami masalah dalam kehidupan seharian.

Ini kerana DAP bukanlah parti baru. Malah muka-muka tua kutuk di dalamnya masih tersergam hodoh. Tetapi mengapa mereka merasakan telah sampai masanya mereka kembali ke pangkuan DAP?

Ini adalah gara-gara seorang pemimpin yang terlalu baik hati terhadap mereka. Sehingga terdapat nama Cina yang dipopularkan demi memohon undi mereka. Belum pernah ada Perdana Menteri negara ini yang sebegitu  murni lagi suci jiwanya terhadap orang Cina, sebegitu 'penyayang' terhadap mereka. Hanya untuk dibalas tuba.

Sia-sialah selama ini apa yang telah Najib Razak usahakan. Sia-sialah sempadan perkauman cuba ditiadakan. Sia-sialah berpakaian Cina semata-mata mengucapkan Selamat Tahun Baru Cina. Sia-sialah menghafal transkrip Mandarin untuk mengucap selamat kepada mereka.

Apa yang mereka mahu? Mereka mahukan seorang pemimpin ultra-Malay yang disokong segenap lapisan orang Melayu sehingga mereka tercirit birit seandainya mereka diajak mengundi DAP.

Bolehkah kita menyebut Najib Razak gagal? Ya. Tetapi kegagalan tersebut boleh ditangani. Kegagalan tersebut boleh diperbaiki. Kembalilah kepada orang Melayu. Perhatikanlah kehendak agama dan budaya orang Melayu. Tinggalkan mereka buat sementara waktu. Biarlah DAP yang menjaga mereka.

Bahkan MCA dengan angkuh menolak jawatan kabinet memperlihatkan seolah-olah mereka memang tidak mahu bersama kerajaan Melayu Islam langsung.

MULAI HARI INI. TEBARKAN KEMPEN MALAYSIANISASI. JANGAN ADA LAGI KECENDERUNGAN UNTUK MENGAMBIL HATI SECARA MEMBUTA TULI.  MEREKA MAHUKAN SAMA RATA SAMA RASA. TADBIRLAH NEGARA INI DENGAN CARA SEOLAH-OLAH NEGARA INI TELAH TERASIMILIASASI MENJADI SATU BANGSA, SATU BAHASA. BANGSA MALAYSIA.

4 comments:

Anonymous said...

YAB PM tidak perlu lagi melawat / berjumpa ke kawasan Cina....Tidak ada perhimpunan dikawasan BN kalah. Tumpuh dan jumpalah penyokong serta Pengundi BN dikawasan Menang sahaja... YAB PM juga jangan sekali pun dalam masa 5 tahun ini pergi melawat Pulau Pinang cuma Parlimen/DUN yang BN menang.... Kalau ada ahli Kaparat Cina nak jumpa PM kat Putrajaya jangan bagi ruang langsung minta diaorang pergi jumpa Anwar....Penyokong PR adalah musuh negara.

Anonymous said...

sy setuju dengan anda 2.33 ptg. so serahkan segala hanya pd yg sayang bukan pd yang benci...

Anonymous said...

Apa sebenarnya yang dijanjikan oleh ketua pembangkang kepada kaum cina sehingga sanggup berpaling tadah???????

Anonymous said...

Zaman Tun Mahathir, semua takut kena ISA.Sekarang tunjuk belang la...harap Akta Hasutan lebih hebat dari ISA...Mintak kaum Cina jika ada masalah boleh jumpa wakil DAP, kena kejar dgn Along jgn jumpa MCA atau Gerakan...jumpa Anwar...