Selasa, Mei 07, 2013

Gesaan PAS Kerjasama Dengan UMNO Menebar Luas Di Facebook

Facebook kini telah dibanjiri oleh seruan rakyat supaya PAS dan UMNO bersekedudukan dalam sebuah pakatan pemerintahan. Memandangkan UMNO yang menguasai kumpulan pemerintah di Dewan Rakyat, PAS diseru membuka langkah untuk menyertai Barisan Nasional.

Jika kisah 1977 hendak dijadikan rujukan, kisah Amanat Haji Hadi nampaknya lebih baru dari itu. Tidak guna menganggap sesuatu yang baru itu sebagai kisah lama, manakala sesuatu yang lebih tua dari itu sebagai kisah baru.

Sesetengah pejuang politik UMNO mungkin sahaja tidak senang dengan gerakan besar-besaran ini. Tetapi untuk menyenangkan minoriti dan mengabaikan majoriti , adalah silap sama sekali. Sama silapnya dengan membelanja penipu makan besar.

Jika 'gabung' menjadi perbuatan yang melebihi pantang orang beranak bagi kedua-dua pihak, perkongsian kuasa PAS - UMNO dalam memerintah sahajalah yang paling-paling sesuai.

Maka atas nama apa lagi PAS masih tidak berganjak? Untuk mempopularkan pendapat ini, majukan hashtag #UMNOPAS di Twitter.







18 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

bukan umno yg kena join pas, pas la yg kena masuk bn. klu x nak, go to hell with chinese

Tanpa Nama berkata...

Aku setuju!!!! PAS bergabung Dgn UMNO...INI KALILAH GABUNG FOREVER!!!

Tanpa Nama berkata...

sebarkan gambar/graphic mengenai penyatuan PAS/UMNO secara meluas, email, tweet, FB, blog, SMS. Ianya harus dilakukan berterusan tanpa henti, bukan setak satu 2 minggu or berbulan..insyallah ia akan jadi realiti...cina DAP akan ketaq.....

Tanpa Nama berkata...

Selagi ada Tok Guru Nik AZiz yang menyesatkan ahli pas dan menecahbelahkan org melayu selagi tu melayu takan bersatu... Akibat sikap takbur Nik Aziz ,nescaya allah akan memanjangkan umurnya untuk satu jangka masa yg lama supaya lebih banyak beliau buat perkara tang tidak diredai allah... Auzubillah

Tanpa Nama berkata...

Bersatulah demi umat melayu di malaysia...klau tidak nanti majoriti melayu akan rugi dan menyesal..Bila keduanya bersatu melayu dan Islam akan bersinar....insyaallah

Tanpa Nama berkata...

Saudara semua, bersyukurlah kpd Allah kerana PRU13 ini. Allah telah menunjukkan kepada kita bahawa, kita masih utuh. Pas hanya blh 'menganggap' mereka kuat, tetapi sebaliknya mereka makin melemah.

Allah nak berikan kekuatan kpd kita agar terus beristiqomah menjaga Agama, Bangsa dan Negara kita. Hari ini, MCA, Gerakan tiada lagi suara2 lantang blh mempertikaikan kita. Itulah Hikmah disebalik semua ini. Kita hebat dgn diri kita sendiri.

Tanpa Nama berkata...

menurut firasat ku...insyallah gabungan ini bakal berlaku...melayu PAS, sedikit demi sedikit mula sedar yg selama ini mereka hanya jadi hanjing belaan & suruhan kafir harbi sahaja....gerakan ini perlu di mulakan sekarang....sebarkan menerusi dunia cyber....melalui khutbah jumaat....banyakkan solat hajat....

Sutan Jamaludin Sos Tiram IV berkata...

Saya ada satu cadangan, mungkin kelihatan remeh pada mata anda generasi baru hari ini.

Cadangannya ialah mewajibkan semua anak-anak Melayu mempelajari ilmu silat.

Kalau anda semua perasan, hampir 90% orang yang pernah belajar ilmu silat di sekitar anda, semangat kebangsaan mereka sangat tinggi dan dia lebih terjurus menyokong UMNO BN. Contoh paling mudah ahli silat gayong dan silat lincah.

Macam saya, walaupun pernah memangkah PAS pada PRU11 dan PRU12, namun saya lebih mudah cenderung kepada BN pula pada PRU13 setelah menginsafi apa yang cuba dilakukan oleh DAP dan PKR.

Berbanding dengan anak Melayu yang tak pernah belajar silat, mereka lebih mudah terdedah kepada rasa tiada jati diri, buta sejarah dan mudah jadi balaci bangsa asing. Maaf, saya bukan nak hina orang tiada silat. Masih ramai Melayu yang tiada silat tetapi masih sayangkan UMNO.

Saya masih ingat lagi arwah guru saya, iaitu Pak Ak guru utama Silat Cekak Malaysia pernah berkata lebih kurang begini, "Satu hari nanti 13 Mei akan berlaku lagi, sebab tu saya sampai mati UMNO. Saya tak percaya Cina pengkhianat"

Pada masa itu, (sekitar 2005-2006) saya kuat menyokong PAS. Masa arwah cakap begitu, dalam hati saya biarkan saja, almaklum la orang tua memang begitu, mereka sayangkan UMNO. Tapi kini baru saya sedar, orang tua itu, ( Pak Ak ) dah nampak awal-awal lagi benda ni nak berlaku.

Kalau tak silap saya, allahyarham Datuk Meor pengasas silat Gayong juga pernah beri warning yang serupa macam arwah guru saya.

Berbalik kepada cadangan mewajibkan silat kepada anak Melayu, haruslah di peringkat kanak-kanak lagi seawal 9 tahun iaitu darjah 3. Silat terbaik yang saya yakini sesuai untuk seawal kanak-kanak ialah silat Gayong.

Kerajaan sepatutnya menyumbangkan lebih banyak dana kepada persatuan-persatuan silat. Majukan infrastrukur untuk silat. Sediakan kemudahan seperti gelanggang bentuk moden, untuk menarik minat remaja.

Di pihak kebudayaan pula, mudahkan dana untuk filem-filem Silat yang macam Tom Yum Goong dan Ong Bak tu.

Manusia lebih mudah terpengaruh dengan filem.

Setakat ini saja, harap-harap saudara-saudara di sini dapat panjangkan idea saya ini ke peringkat lebih tinggi. Saya tak mampu kerana saya orang biasa saja.

Tanpa Nama berkata...

Jika kamu berpecah-belah, maka kembalilah kepada Al Quran dan Sunnah, bukan ketaksuban bangsa.

Tanpa Nama berkata...

Melayu UMNO nak bersatu dengan Melayu PAS?? Aku agak la... orang yang bagi idea ni bukan pork nick ajez la, kalau pork nick ajez dah lama kata idea tu datang dari orang gila. Jadi, korang ni gila ke???

Lagi pun kalau nak bersatu, Hadi Awang kata anytime boleh je, tapi dengan BERSYARAT.....

Nak bersatu pun kene bersyarat... kitab mana Hadi awang tu pakai eh?

Jadi, dari korang sibuk2 nak cakap bersatu ni, lebih baik korang lupakan selagi dua ekor pemimpin dari hamPAS tu masih hidup. Kalau dua-dua ekor tu dah KO nanti, baru boleh cerita pasal bersatu ni tau....

Kalau degil jugak, bersedia la dengan kutukan dari penganut2 hamPAS yang semakin hari semakin buta bilamana nanti mereka kata orang UMNO ni sebenarnya terhegeh-hegeh nak bersatu dengan PAS sebab UMNO dah kalah banyak kerusi dalam PRU-13.

Jadi korang fikir la sebaik mungkin ye...

Hamzah Junior berkata...

UNTUK MENYEMPURNAKAN MATLAMAT ITU UMNO PERLU DITUKAR DARI UNITED MALAY NATIONAL ORGANIZATION KEPADA UNITED MUSLIMS NATIONAL ORGANIZATION.
ALLAHHUAKBARR!!! SEMOGA ALLAH SSENTIASA BERSAMA KITA. AAMINNN!!!

Tanpa Nama berkata...

saya tak mahu pas bergabung dgn umno sekarang. Saya mahu pas terlebih dahulu merasa azab terhina dan malu apabila suatu hari nanti dia dikhianati cina DAP. Itu sudah pasti. Lepas tu dia sendiri akan merayu tubuh kjaan perpaduan.

Itulah hukuman setimpal atas pengkhianatan pas kepada melayu dan islam selama ini semata-mata nafsu politik.

aku berkata...

dapat parlimen 21...baru la nak bersatu...tarik dulu amanat hj hadi, mintak maaf kat semua ahli UMNO yg dikapirkan...

Tanpa Nama berkata...

PAS ganti UMNO????

Kah kah kah kah kah kah kah....

PAS nak ganti PKR pun tersengguk dalam pakatan pembangang. Itu belum lagi kat Selangor, MB baru ntah dari parti mane pulak. kalau dari PAS, agak-agaknye le, hudud akan dilaksanakan di Selangor tak?

Aku rasa kirim salam je la..... itupun ada hati kata PAS ganti UMNO....!!!!

Tanpa Nama berkata...

MARI RAMAI RAMAI MENYERTAI GERAKAN BOIKOT KEDAI CINA DAN HAPUSKAN SEKOLAH JENIS KEBANGSAAN CINA KERANA MENGUJUDKAN SUASANA PERBEZAAN PERKAUMAN.
BUY CHINESE LAST MOVEMENT (BCLM Malaysia)
JOIN FB PAGE
http://www.facebook.com/pages/Buy-Chinese-Last-Movement-BCLM-Malaysia/119764648103235
AYUH SAUDARAKU, BANGKIT!!!
PANGGILLAH RAKAN2MU UTK BERSAMA2 MENYERTAI GERAKAN INI
PENGAJARAN SEWAJARNYA WAJIB DILAKSANAKAN SEKARANG!
TUNJUKKAN SUARA KITA!
-chinese neuker

“PERSEKUTUAN TANAH MELAYU !”
“FEDERATION OF MALAYLAND !”

Tanpa Nama berkata...

Aku tak setuju Pas join Umno,sebab bagi aku Pas ni parti sesat.Kerusi yg dia dapat sekarang hasil dari polisi sesatnya menjual nama Allah,berkawan dengan kafir yg terangan menentang Islam dan meyokong kemaksiatan al Jubori yg menzalimi Saiful sebagai mangsa.Jadi aku anggap kerusi yg di perolehinya adalah haram.

BN boleh memerentah sendirian sekarang tanpa pertolongan Pas,cukuplah.Jangan kita terhegeh-hegeh dgn parti yg telah mecerca,dan mengkafirkan kita,seolah-olah mereka yg benar.

Tanpa Nama berkata...

Aku sangat setuju dengan Sutan Jamaludin. Wajibkan silat untuk semua budak-budak Melayu. Aku tengok tadika macam Brainy Bunch sediakan Taekwondo sedangkan ia tadika milik Melayu. Tak senonoh punya tuan tadika! Hari tu aku lalu depan sekolah rendah cina, aku tengok bebudak cina berlatih wushu malam-malam. Apa hal ni? Budak melayu mak-bapak tak kasi belajar silat, memang bahalol bengap! Konon takut ajaran Jin. Apa punya hotak ada cacing ke?

Tanpa Nama berkata...

Apabila orang tua nyanyuk berbicara....

Saya akan ludah muka orang itu - Nik Aziz

KOTA BHARU 7 Mei - Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Aziz Nik Mat berkata, beliau akan 'meludah' muka ahli UMNO yang datang bertemunya bagi menyatukan dua parti terbesar orang Melayu itu biarpun ramai bimbang dengan masa depan negara selepas 'tsunami pengundi Cina' dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13), Ahad lalu.

Beliau yang ditemui pemberita di rumahnya di sini hari ini, tetap dengan pendiriannya untuk tidak menjalin kerjasama dengan UMNO kerana mendakwa, telah serik dengan pengalaman lalu.

"UMNO kena buang 'kebangsaan' dan terima Islam dahulu. Sudah lama saya cakap macam ini, sikit lagi ada orang UMNO cari Pas, saya akan ludah muka orang itu, kalau kamu hendak bersatu, buang kebangsaan ambil semangat Islam, tidak kena di mana Islam?'' soalnya.

Sementara itu, ketika ditanya trend pengundi Melayu di Pantai Barat yang menolak Pas sehingga kerajaan Pas Kedah tumbang dan gagal merampas semula Perak, Nik Aziz memberi alasan, ia disebabkan Pas gagal memberi penerangan kepada rakyat di kawasan berkenaan disebabkan sekatan oleh UMNO dan BN.