Ahad, Mei 12, 2013

Melayu Bandar Bijak Mengundi? Fikir Semula..



Sesetengah Melayu bandar balaci DAP berbangga mengundi DAP. Mereka menyebut Melayu luar bandar bodoh kerana terus mengundi Barisan Nasional.

Teman fikir-fikir jugalah di mana kebodohan mengundi Barisan Nasional? Sedangkan Melayu luar bandar lah yang paling ideal membuat pilihan dalam menentukan siapa yang layak diangkat sebagai wakil rakyat.

Fikirkan kembali, corak pertimbangan sebenar untuk memilih wakil rakyat ialah untuk memilih pihak  yang dinilai mampu bekerja untuk mereka. Memenuhi keperluan masyarakat dan berusaha untuk menyediakan prasarana yang diminta.

Melayu bandar jenis balaci DAP pula mengundi DAP/PKR tanpa perlu menilai semua ini. Mereka mengundi atas dasar benci BN, iri BN dan tolak BN. Mereka merogol konsep sebenar memilih wakil rakyat dengan menongkah arus kriteria pemilihan wakil rakyat.

Mereka tidak peduli sama ada wakil rakyat yang dipilih itu mahu bekerja untuk mereka atau tidak. Malah mereka mengharap wakil rakyat tersebut akan memperkerjakan mereka contohnya untuk demonstrasi jalanan dan himpunan tunjuk kuat.

Maka pendapat popular bahawa pengundi bandar lebih cerdik dari pengundi kampung hanyalah dusta semata-mata. Hakikat sebenar adalah sebaliknya.

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

SEBENARNYA MEMANG BODOH MELAYU BANDAR OLEH KERANA LEPAS NI MACAM-MACAM KESUSAHAN YG DIALAMI AKAN KELUAR KAT TV ......MUKA SEDIH, MARAH, MERAYU BANTUAN KERAJAAN ATASI MASALAAH YG MEREKA SENDIRI CIPTA SEMASA PRU13...

MELAYU BANDAR TAK GUNA OTAK SANGGUP JADI TUNGGANGAN KEPADA PR.....

مهمد شفاريز berkata...

Kamu yg diluar bndar la yg bengap,

X Nak minyak diturunkan harga
X Nak hapuskan tol
Nak gst dilaksnekan

X ke bodoh namenye?

Korang lebih rela makan br1m yg dapat stahun skali tu kan

مهمد شفاريز berkata...

Lein kali,cuba duduk dibndar,jangan dok memerap dok ngan kambing di kampung tu je