Ahad, Mei 12, 2013

Serius! Wajibkan Penukaran MyKad Bagi Tapisan Kerakyatan Palsu Mereka

Pepatah moden "orang yang kentutlah yang akan mula-mula sekali menuduh orang lain kentut"  nampaknya harus dipakaikan kekapa segolongan chauvinis Cina DAP yang melakukan aksi menahan pengundi atas dasar persepsi berdasarkan rupa - kononnya pengundi yang ditahan itu adalah pengundi hantu Bangla.

Tetapi hakikat yang belum terkuak kepada umum ialah adakah kepemilikan kad pengenalan mereka itu sendiri sahih?

Persepsi sesetengah orang Melayu kuat menyatakan terdapat kes-kes pemalsuan kepemilikan kad pengenalan telah berlaku dikalangan orang Cina.

Menurut mereka ada kes kad pengenalan orang yang telah mati bertukar tangan. Namun hal ini tidak dapat dibuktikan melainkan pihak JPN dan kerajaan mengambil langkah mandatori mengarahkan semua kad pengenalan lama perlu ditukar kepada kad pengenalan baru. Hanya itulah kaedah pengesahan maklumat cap jari bagi kepastian penyesuaian pemegang dan kad pengenalan dan dipegang.

Persepsi kad pengenalan bertukar tangan kepada rakyat PRC ini dikuatkan lagi dengan tindakan sebilangan orang Cina yang enggan memberi kerjasama terhadap pegawai yang menjalankan Banci Penduduk & Perumahan.

Maka sebab itulah peratusan penduduk kaum Cina dilihat menurun padahal keberadaan mereka dalam negara ini merata-rata.

Persepsi ini diperkukuhkan lagi apabila pada tahun 2005, disyakki seramai 50,000 pelancong Cina masuk ke negara ini tanpa ada rekod mereka keluar untuk pulang ke negara China.

Malah pada tahun 2003, 185,000 pelancong China masuk ke negara ini tapi tidak keluar.

Apakah golongan ini telah mengambil tempat menyerap masuk secara haram ke dalam komuniti Cina di negara ini?

Siasatan yang serius perlu dibuat. Tidak perlu sangat apologetik dalam isu ini. Buat orang getik ade ler.


10 ulasan:

tobeng berkata...

Apa hisham dan najib buat bila dah tahu beratus ribu cina prc hilang begitu saja selepas masuk Malaysia?Beri amaran?Tambah sekolah cina?

Tanpa Nama berkata...

Pengenalan baru. Bank DNA setiap rakyat malaysia. Sesiapa yang tidak boleh berbahasa melayu, menyanyi lagu negaraku dan menghafal rukun negara perlu disiasat identiti kelahiran seta susul jalur keturunan sebelum dikeluarkan sijil kerayatan / IC. kerja ini pelu dilakukan oleh bangsa melayu sahaja, sebagai tuan di Tanah Melayu.

Tanpa Nama berkata...

Sedarlah wahai PM tentang permainan sisepet.

profit berkata...

Tukar MYKAD?Ada kroni yang dapat habuan,supply MYKAD baru.

Tanpa Nama berkata...

4 ekor Petualang negara yg terlibat dalam isu RCI Sabah dah dicekup-dan laporan-merujuk INTEL-mereka mmg orang Pemimpin Pakatan yang menyanyi Sabah Goyang

Tanpa Nama berkata...

LANTIK LAH MENTERI KDN YANG BARU BUKAN YANG SETIAP KALI HANYA MENGELUARKAN AMARAN.....SAKIT TELINGA MENDENGARNYA.....TINDAKAN ZERO.....

مهمد شفاريز berkata...

Sebelum terlupe,tanye blik pada Jpn,hahaha,nape leh kuarkan mykad palsu,sdangkan origin malaysian still x leh dpt mykad

Tanpa Nama berkata...

JPN keluar mykad palsu?? Ade bukti ke??

Origin malaysian still takde mykad?? Sape?? 300,000 india seperti yang latipah koyakutty dakwa ke? India malaysia ke, atau India mai betul2 dari India...??

مهمد شفاريز berkata...

Ada,mamat bngla yg bername cina tu,bg email,ak snd kat ko

Tanpa Nama berkata...

Mamat bangsa berbangsa cina??? Kah kah kah kah kah kah....

Yang ni ke???

http://goo.gl/M9VfS

Tak payah aku nak beremel dengan mamat tak cukup otak le... setakat copy paste pun susah ke???

Kuang kuang kuang...