Tuesday, May 07, 2013

PAS + BN = 154 Kerusi. Lebih Dua Pertiga. Cuma Mahu Atau Tidak Sahaja.

Jika PAS menyertai perkongsian kuasa Barisan Nasional, jumlah kerusi Parlimen untuk pemerintah meningkat menjadi 154 yakni melebihi dua pertiga. 

Namun itu sesuatu yang tidak disenangi oleh kumpulan kafir harbi baik yang bernama Islam mahupun yang namanya bukan Islam.

Jika sesebuah pindaan perlembagaan diperlukan dan memerlukan sokongan semua ahli Parlimen Islam tidak kira parti, umat Islam tidak akan mampu melakukannya. 

Ini kerana bila dilihat semula kepada jumlah Ahli Parlimen beragama Islam dalam Dewan Rakyat, jumlah tersebut gagal melebihi dua pertiga.

Ini termasuklah Islam jenis celup di dalam DAP seperti Zairil Khir Johari.

Jika semua ahli Parlimen beragama Islam dari semua parti yang menang PRU13 dihitung, jumlahnya sekadar 136 kerusi sahaja iaitu  61%. Ini sedikit kurang dari demografi penduduk Malaysia iaitu 64% beragama Islam.

Namun jika konsep BN-PAS diambil kira, jumlahnya telah melebihi dua pertiga, iaitu 154 kerusi.

Tetapi orang Melayu di Perak telah tahu hakikat keras kepala PAS dan kecenderungan mereka ketika itu ialah setia menjilat punggung DAP. Sebab itulah ramai orang Melayu di Perak meminjamkan undi mereka kepada UMNO.

Di hal yang lain, gesaan kerjasama ini bukan kerana sebelum ini BN merasa kuat, tetapi sebelum ini banyak penentangan ke atas seruan ini dari dalam BN sendiri. Sementara masa yang ada, ini sahajalah jalannya. 

Seruan ini juga bukan ketika UMNO semakin lemah kerana secara undi dan kemenangan kerusi, UMNO semakin kuat. Hanya kehendak Tuhan yang menyisihkan pihak anti-Bumiputra dari sisi UMNO. Penyisihan ini untuk apa? Fahamilah sendiri.








17 comments:

Anonymous said...

Sahabat jgn guna inik.....h sb mksudnya akulah tuhan wallahualam..

Anonymous said...

orang dah offer BN + PAS masa 2008. Akhirnya Nizar ketuai Exco yang majoritinya DAP. Tanya Nizar tentang cadangan bandar baru SEGARI..., dia maklum penangan DAP.

Sekarang 2013, mungkin PAS nak, kalau kena gaya memujuknya mungkin PAS setuju. PKR pun dah jauh sangat menyimpangnya. DAP pula tunjuk sangat sikap melampau...


yang baik dari ALLAH jua....

Anonymous said...

kalau ajib gor selalu mengalah dengan cian, apa salahnya kali ni mengalah pada PAS. berilah jawatan mentri kabinet penting. Hatta kalau mahu hudid dilaksanakan sila lakukan.

Anonymous said...

AKU RASA INI TAKKAN TERJADI SEBAB PAS HAPRAK BESAR PUNYA HARAM SENANG DI PERALAT OLEH PARTI MELAYU PKR KAK LIWAT DAN KAKI SEX HARAM DAN CINA DAP KOMINIS LAGI RASIS!!

Anonymous said...

Parti PAS itu sendiri pon Kaki Sex Haram dan Kaki Rasuah!!

Anonymous said...

kalau ajib gor selalu mengalah dengan cina, apa salahnya kali ini mengalah pada pas. berilah jawatan mentri kabinet penting. hatta kalau hudud perlu dilaksanakan sila lakukan.

Anonymous said...

Sabar.
Tunggu mursyidul am pas aka ketua rejim zionis islam melayu mampus dulu .


Selagi babi ni masih hidup melayu tak akan bersatu

Doakan semoga ketua rejim zionis melayu ni mampussssss

Dah tua nak mampus pun tak mau bertaubat

Anonymous said...

Bagi post perdana menteri kpd Pas boleh tak?

Anonymous said...

Sesal dulu pendapatan, sesal kemudian tiada berguna

Anonymous said...

Aku igt org melayu makin pandai lepas pru13 ni. Rupenye makin bodoh. Pas bergabung dgn UMNO tak akan selesaikan masalah. Perkara yg sama akan berulang. Mesti ada satu group dalam Pas yg tak akan puas hati, lepas tu keluar UMNO/Pas. Lepas tu tubuh parti Islam baru. Lepas tu melayu berpecah lagi. Perkara ni akan berulang sampai kiamat la. Apa punya bodoh la melayu ni.

Anonymous said...

Cukuplah UMNO.Kamu perintah lah negara dengan puak-puak kamu MCA,MIC dan GERAKAN.PAS ni parti ajaran sesat.Tak layak dengan UMNO yang alim dan warak.UMNO yang Islamnya tulen dari dulu, kini dan selamanya.Kita takut nanti PAS terheret kamu ke neraka.Berpestalah kamu UMNO dengan kemenangan kamu.

Anonymous said...

yang bodoh cuma engkau. ketentuan Allah dah dipertunjukkan sebelum kau mampus lagi. PAS dapat taik DAP sahaja.

“Sesungguhnya orang-orang yang memecah belah agamanya dan mereka (terpecah) menjadi beberapa golongan, tidak ada sedikit pun tanggung jawabmu terhadap mereka. Sesungguhnya urusan mereka hanyalah (terserah) kepada Allah, kemudian Allah akan memberitahukan kepada mereka apa yang telah mereka perbuat.” Al-An’am [6] : 159

Anonymous said...

semoga kaki pecah belah macam dua tiga azazil bertopeng muslim mampus eksiden seluruh keluarganya. amin.

Anonymous said...

iNSYA ALLAH PM terima jika ada keikhlasan dan kemahuan dari PAS PM dah bukti kan ...Ustaz Nasha PM terima dengan ikhlas satu ketika dulu Ustaz Nasha pernah kecam UMNO tapi PM dengan UMNO lupakan semua nya .bawa ke Arab Saudi Gaza demi Islam ..tiada bantahan dari UMNO tapi hinaan datang dari PAS.. UMNO sanggup tak bererti UMNO lemah ...Kekuasaan Melayu selepas PRU ini

Anonymous said...

Hoi......yang pecah belahkan melayu Mamak mahdhir la.Gaduh dengan Razali Hamzah- Tubuh semangat 46.Gaduh pulak dengan Anwar - Tubuh pulak PKR.Masa tu lah melayu UMNO berpecah.LA NI NAK SALAHKAN PAS PULAK. Melayu UMNO mudah lupa( pinjam kata-kata mahdhir).So bila dah lemah cari talian hayat PAS.TAPI kata PAS parti AJARAN SESAT?????!Tak takut ke??????!

Anonymous said...

PAS memang Parti Ajaran Sesat. Nak kata ape lagi??...

IPOH MALAY said...

orang ajak je. tak nak sudah. umno makin kuat. bukan makin lemah. mengajak ketika kuat itu satu penghormatan. tapi sombongnya ciptaan jenis ni. sah keturunan lanun riau.